Sjøogvind Startet 5.April.2011 Del på Facebook Startet 5.April.2011 (redigert) Jeg har gjort det et par ganger. Det gikk bra, og jeg gikk ikke ned. Hoppet over de. Redigert 5.April.2011 av baatfjoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Har kjørt på land. Skal jeg ta på 1 da? Sitér dette innlegget Link to post
Vikakar Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Nei ikke enda, men jeg vurderer det. Er det en forutsettning eller? Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Vidar B Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Jeg krysset av for en, da det er den eneste bunnkontakten jeg ikke var forberedt på. Med seilbåt er det grunt mange steder, så det har blitt noen ganger en har hatt bunnberøring uten at det kvalifiserer som "å gå på grunn". Den ene gangen var i sakte fart ca 2 knop, hvor jeg lett bakket av etterpå. Alle andre berøringer har vært i "sigefart" 0-0,5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Aldri gjort det,bank i bordet............. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
altmuligbåt Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 0 var ikke et elternativ.. Har ikke kjørt på selv men sitti på 2 ganger telles det? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
TideRace Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 GPS = Gått På Skjær ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Ikke gått på skjær(bank i bordet), men derimot en stokk Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 (redigert) Ticket av på 1 Har kun 1 gang gått på og blitt stående fast. fart 2-3kn. sånne bunnberøringer ved tillegging og mysing i 0,5-1kn regner jeg ikke med. Da måtte det blitt "husker ikke". Har aldri hatt skade etter kontakt. Kun litt avskrapet bunnstoff ett par ganger. Som minste gutten sa når vi dunka ordentlig på (den ene gangen) med Balticen. "ja,ja pappa, nå har vi vært på grunn med alle båtene våre". Men som sagt vi snakker da om "grunnberøring" ved ytterst sakte fart. Er jo halve morroa å snike seg rundt å lete etter nye plasser å legge seg. Når plotter markerer blått og papirkart viser striplet linje. det er da det begynner å bli spennende. PS. Har en kjøl under propellen på størrelse med en jerbaneskinne. Tror den tåler litt. For dem med strake aksler ubeskyttet under eller med hekkagregat er nok denne sporten litt mer enn bare spennende. Redigert 5.April.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Brodern Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Jeg traff steinmoloen på vei inn i havna til Helgeroa en gang, i 5 knop... Styrekulten datt ned fordi skruen til styrekulten datt ut. Og jeg gikk på trynet ned i båten. Småsubba litt her og der i "ungdommen" men gikk bare et og annet propellblad. nå er jeg litt mer forsiktig, og bank i bordet, det har gått bra. Teller det at jeg gikk på feil side av staken på vei ut fra Sætre.......?? tåke og regn, så ikke en dritt. fint med ekolodd som sladrer :) og båt som ikke stikker dydt, puh :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Finn Erik Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Jeg traff steinmoloen på vei inn i havna til Helgeroa en gang, Bra jobba.... Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Traff skjær utenfor Fjærholmen på Nøtterøy med min første båt, en corvin 17 med 40 hk mariner. Skummel plass. Det smalt så fælt at jeg trodde båten hadde slått hull på seg. Tok den opp og konstaterte litt avskrapet bunnstoff under. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Jepp ! I min daværende Uttern 22 var jeg på tur med min kompis. Vi skilte lag pga en padler, dro ned hastigheten til 3-4 knop - inn på vestsiden av Tjøme mot Tønsberg fra Verdens Ende. Han dro "ut", dvs mer mot vest, jeg valgte øst - der hvor alle vet det er skjær - til og med jeg. Satt og beundret padleren en god stund. Padleren var mellom oss. Plotteren ble plutselig veldig bekymret med pipelyder. Før jeg ble bekymret var det ingen grunn til å bli bekymret lenger. For da hadde vi allerede skrapet over "land". Gikk veldig bra. Et par skraper på utenbordsmotoren som var dobbelt så stor som min sønn på fire år. Men ganske ubehagelig akkurat der og da Håper ikke det skjer igjen... (at jeg er sløv altså) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Jeg har kjørt i plan i 22 knop rett i sanda, da måtte jeg ut og dra båten ca 3-400 meter. Tells det? Jeg har også dunka litt borti noe med snekka til fattern Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 det finnes to typer båtførere, de som har gått på grunn og de som kommer til å gjøre det... Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Har gjort det en gang i Kosterskjærgården. Heldigvis var det da jeg hadde seilbåt.... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 (redigert) Jeg har også dunka litt borti noe med snekka til fattern hehe.... godt det ikke var din båt! Redigert 5.April.2011 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Polarn Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Full fart 7 knop med Nidelven rett i et umerket skjær. Det smalt no jævlig og jeg måtte dras av.Ingen skader heldigvis. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Dorris24 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Har og glidd over, fjerna litt ru... 2 Ganger. Ene var på innsiden av borøya andre ganga var på uvår ved seilholman. Hadde lav vann ved borøya, hadde vært der før... Men hadde blitt advart. "gikk greit sist" tenkte jeg..... Jaja. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Bare en gang med egen båt. hadde ankret opp samme sted i flere år. grunne babord side, bakket alltid ut og svingte babord før full gass styrbord men denne dagen var det en båt der så bakket styrbord svingte og babord uten å tenke og ga gass ble rundt 10000 lapper fattigere i propell... Flere ganger ilag med venner, sist gang skulle vi inn et elveleie, alltid kjørt inn et sted i ungdommen men da med liten loppe... kompis lurte på hvor vi skulle inn... inn der sa jeg og pekte... gikk rett inn i sandgrunnen i 35 knop Fikk heldigvis hjelp av noen padlende og noen på stranden bortenfor, fikk båten av sandbanken etter mye strev. Bakket så ut og fikk båten i plan og kompis spurte igjen hvor vi skulle og jeg sa igjen at da tar vi og kjører der.... gikk rett på grunne nr 2 da ristet alle tidligere hjelpere på hodet ... he he på 3 forsøk gikk vi inn rett innløp som var merket med stake Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 (redigert) Var vel på en to - tre ganger eller noe slikt i løpet av de 10 åra jeg hadde trebåt uten at det fikk noen konsekvenser av noe slag. I tillegg fikk jeg gear havari i Skagerak på Nord Westen 16 nm ut av Grebbestad på vei til Jomfruland da vi kjørte på noe. Mulig det var en gammel trebåt eller noe slikt, hakke peiling, men smallt noe jævlig gjorde det. Farten var ca 14-15 knop. Noe skjær var det neppe. Redigert 5.April.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Har kjørt på land. Skal jeg ta på 1 da? Det har jeg ofte lurt på, hvordan får man til det? Det kan sikkert være flere årsaker men hvordan skjedde det i ditt tilfelle? Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Var borti og sklei av et skråberg i Grøtøyleia ved Nordskott nord om Kjerringøy. Misforståelse mellom meg og rormann hvilken side av en jernstake vi skulle gå på (men skipperen har jo alltid ansvaret). Alt gikk heldigvis bra, men en svært ekkel opplevelse når båten traff berget, la seg over og skled av igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Vel. Var ikke på et skjær eg far nedi men hein heil holme.. Slik er det i snekkeverden kor eg ikke kikket i rett rettning og kom noe for nære den holmen. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Aldri gått på grunn Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.