Marna Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2004 Point taken. Men den var ikke så innmari solid i Golf heller, akkurat.. Suzuki Er den kjennetegnet av spesielle svakheter, eller var den generelt en uheldig konstruksjon? Som Poseidon var inne på, den lever jo er relativt behagelig liv.... Kanskje den er god som gull, bare en ikke blåser rundt på høyt turtall og med stor belastning hele tiden. Mener å huske fra en annen diskusjon om en VP motor som hadde noe av samme problemet, men ved rolig bruk holdt den i like mange år som en annen motor. mvh Marna Sitér dette innlegget Marna Link to post
Brumle Svart 27.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2004 Hadde en sånn motor for noen år siden, riktig nok en 1,5 l uten turbo, denne var marinisert av et dansk firma KKE eller noe sånt. Vanvittig billige deler til denne, overhalte hele motoren inkl fabrikkny topp for under 10.000,- Alle deler for du hos en hvilken som helst VW forhandler. Problemet på disse er toppen den sprekker mellom ventilene, det er også register rem på motoren, men ser ikke det som noe problem, hvis den skiftes på rette intervaller. Denne er foressten veldig enkel å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2004 Jeg har en slektning som har en slik Bjoa-snekke, så jeg har vært litt ute med den. Hans båt har en 60hk Mercedes og går ca 8,5 knop. Ellers så er det en enkel og grei båt, meget lettmanøvrert, og usedvanlig romslig i salongen for sin størrelse. Ikke så veldig god plass ute, men det går da an å sitte fire stykker rundt bordet ute da. Så til å være bare 22 fot så synes jeg plassen er godt utnyttet. Alt i alt en enkel romslig og fremfor alt rimelig snekke. Den ligger stort sett i samme prisleie som Sjømannen, men etter det jeg har sett av bilder av Sjømann så er Bjoasnekka romsligere. Stødig i sjøen er den også... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest rappkjeft Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 Hei vett du vilken propel slenkingen di har på bjoa- snekka Jeg har en slektning som har en slik Bjoa-snekke, så jeg har vært litt ute med den. Hans båt har en 60hk Mercedes og går ca 8,5 knop. Ellers så er det en enkel og grei båt, meget lettmanøvrert, og usedvanlig romslig i salongen for sin størrelse. Ikke så veldig god plass ute, men det går da an å sitte fire stykker rundt bordet ute da. Så til å være bare 22 fot så synes jeg plassen er godt utnyttet. Alt i alt en enkel romslig og fremfor alt rimelig snekke. Den ligger stort sett i samme prisleie som Sjømannen, men etter det jeg har sett av bilder av Sjømann så er Bjoasnekka romsligere. Stødig i sjøen er den også... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 Hei vett du vilken propel slenkingen di har på bjoa- snekka Sorry. Har ikke peiling. Tror ikke han vet det selv heller... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 Reimdrevet register er ikke noe problem i seg selv, men forutsetter at reimen skiftes i henhold til spec. Det som gjerne er et problem i båt er at hjulene ruster fordi motoren brukes for lite. Det har en lei tendens til å føre til reimhavari. Marinemotor med reimdrevet register har derfor ofte crombelagte registerhjul. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.