Jump to content

Trenger råd. Bjoa snekke med VW Diesel


Marna

Recommended Posts

Point taken. Men den var ikke så innmari solid i Golf heller, akkurat..

 

Suzuki

Er den kjennetegnet av spesielle svakheter, eller var den generelt en uheldig konstruksjon?

 

Som Poseidon var inne på, den lever jo er relativt behagelig liv.... Kanskje den er god som gull, bare en ikke blåser rundt på høyt turtall og med stor belastning hele tiden. Mener å huske fra en annen diskusjon om en VP motor som hadde noe av samme problemet, men ved rolig bruk holdt den i like mange år som en annen motor.

 

mvh

 

Marna

Marna

Link to post
Share on other sites

Hadde en sånn motor for noen år siden, riktig nok en 1,5 l uten turbo, denne var marinisert av et dansk firma KKE eller noe sånt. Vanvittig billige deler til denne, overhalte hele motoren inkl fabrikkny topp for under 10.000,- Alle deler for du hos en hvilken som helst VW forhandler. Problemet på disse er toppen den sprekker mellom ventilene, det er også register rem på motoren, men ser ikke det som noe problem, hvis den skiftes på rette intervaller. Denne er foressten veldig enkel å skifte.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en slektning som har en slik Bjoa-snekke, så jeg har vært litt ute med den. Hans båt har en 60hk Mercedes og går ca 8,5 knop. Ellers så er det en enkel og grei båt, meget lettmanøvrert, og usedvanlig romslig i salongen for sin størrelse. Ikke så veldig god plass ute, men det går da an å sitte fire stykker rundt bordet ute da. Så til å være bare 22 fot så synes jeg plassen er godt utnyttet. Alt i alt en enkel romslig og fremfor alt rimelig snekke. Den ligger stort sett i samme prisleie som Sjømannen, men etter det jeg har sett av bilder av Sjømann så er Bjoasnekka romsligere. Stødig i sjøen er den også... :smiley:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Guest rappkjeft

Hei vett du vilken propel slenkingen di har på bjoa- snekka

:flag:

 

Jeg har en slektning som har en slik Bjoa-snekke, så jeg har vært litt ute med den. Hans båt har en 60hk Mercedes og går ca 8,5 knop. Ellers så er det en enkel og grei båt, meget lettmanøvrert, og usedvanlig romslig i salongen for sin størrelse. Ikke så veldig god plass ute, men det går da an å sitte fire stykker rundt bordet ute da. Så til å være bare 22 fot så synes jeg plassen er godt utnyttet. Alt i alt en enkel romslig og fremfor alt rimelig snekke. Den ligger stort sett i samme prisleie som Sjømannen, men etter det jeg har sett av bilder av Sjømann så er Bjoasnekka romsligere. Stødig i sjøen er den også... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Reimdrevet register er ikke noe problem i seg selv, men forutsetter at reimen skiftes i henhold til spec.

 

Det som gjerne er et problem i båt er at hjulene ruster fordi motoren brukes for lite. Det har en lei tendens til å føre til reimhavari.

 

Marinemotor med reimdrevet register har derfor ofte crombelagte registerhjul.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...