Jump to content

VP, KAD43, timeteller defekt.


Leif T. Røbekk

Recommended Posts

Kan godt være det er den stadig tilbakevendende feilen på KAD, at de dør ut når det er kaldt. Har det samme på min KAD 300 som jeg kjøpte i høst, og som ikke har sett timene på ennå. Venter til det blir varmere i været for og se om tallene dukker opp igjen da:)

Link to post
Share on other sites

Dette er en kjent feil, men ingen fix desverre. Har det samme på begge mine også. De dukker opp en gang i mellom ved optimale værforhold, ikke for varmt og ikke for kaldt.

 

Bytte til nye er eneste løsningen jeg har klart å finne ut i allefall.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ta timetellerene med hjem og legg dei på et oppvarma badegulv eller lignende, eller sett inn et varmerør i på en 40-80 watt (230 volt)i instrumentpanelet slik at de blir fri for fuktighet mens båten ligger i ro, og kjør alltid med instumentbelysningen på, kanskje hjelper det å sette inn større vatt på lampa i insrumentet.

Jeg har hatt samme problem og det virker hos meg etter instumentene fekk litt varme.

Link to post
Share on other sites

Hei, Hadde samme problem på min forrige motor, og det samme har alle eg kjenner som har denne typen turteller.

Eg spurte Volvo verksted om pris på ny, og fekk til svar at den hadde ei begrensa levetid.

Løysinga mi blei at eg tørka instrumentet for å lese av timer, kjøpte ein mekanisk timeteller som eg lot ligge i garasje å tikke til timetallet blei likt. Denne monterte eg deretter i båten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Instrumentet er VDO Oceanline og kan bestilles hos Mekonomen (ga 1900 for noen år siden) hvis de har det enda.

Se forøvrig denne tråden:https://baatplassen.no/i/topic/60794-timeteller-volvo-penta-problemer-mlcd-display-og-timer/

 

Eller les denne:http://www.bavariayacht.info/downloads/Replace%20Volvo%20Penta%20Hours%20LCD.pdf

 

Mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...