Leif T. Røbekk Startet 6.April.2011 Del på Facebook Startet 6.April.2011 Hei Jeg har to stk turtellere på min Cranchi 34 med kad 43. På den ene so er det ikke liv i den elektroniske timetelleren, er d noe håp å få dette fikset? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Har du to motorer eller to turtellere? Har du en motor og to tellere må det være dårlig kontakt et sted. Ellers er det vel noe som har godt istykker. Time telleren får vanligvis bare +/- 12 volt for å gå. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Leif T. Røbekk Svart 6.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2011 Hei Det er 2 maskiner ja, en turteller pr motor, hvor turteller på babord maskin er i orden men time telleren er sloknet Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Kan godt være det er den stadig tilbakevendende feilen på KAD, at de dør ut når det er kaldt. Har det samme på min KAD 300 som jeg kjøpte i høst, og som ikke har sett timene på ennå. Venter til det blir varmere i været for og se om tallene dukker opp igjen da:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Dette er helt normalt. Disse displayene har rett og slett en meget begrenset levetid. Anbefaler deg å notere timetall når de dukker opp, for de kan "glimte til" i flere år ennå og telleren virker fremdeles. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Dette er en kjent feil, men ingen fix desverre. Har det samme på begge mine også. De dukker opp en gang i mellom ved optimale værforhold, ikke for varmt og ikke for kaldt. Bytte til nye er eneste løsningen jeg har klart å finne ut i allefall. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
gsg Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Hei. Ta timetellerene med hjem og legg dei på et oppvarma badegulv eller lignende, eller sett inn et varmerør i på en 40-80 watt (230 volt)i instrumentpanelet slik at de blir fri for fuktighet mens båten ligger i ro, og kjør alltid med instumentbelysningen på, kanskje hjelper det å sette inn større vatt på lampa i insrumentet. Jeg har hatt samme problem og det virker hos meg etter instumentene fekk litt varme. Sitér dette innlegget Link to post
Jantzen Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Hei, Hadde samme problem på min forrige motor, og det samme har alle eg kjenner som har denne typen turteller. Eg spurte Volvo verksted om pris på ny, og fekk til svar at den hadde ei begrensa levetid. Løysinga mi blei at eg tørka instrumentet for å lese av timer, kjøpte ein mekanisk timeteller som eg lot ligge i garasje å tikke til timetallet blei likt. Denne monterte eg deretter i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Hei, Samme problemet har jeg opplevd med mine KAD32, i vinter når det var kaldt sloknet den ene og var borte til det ble litt varmerer i været. Har nå brukt båten i 6 timer uten problem Mvh BB Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Er det mulig å kun bytte timetelleren uten å kjøpe komplett instrument ? Ser at prisen er 3500,- for hele turtelleren med timeteller. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Windy37GM Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 (redigert) Instrumentet er VDO Oceanline og kan bestilles hos Mekonomen (ga 1900 for noen år siden) hvis de har det enda. Se forøvrig denne tråden:https://baatplassen.no/i/topic/60794-timeteller-volvo-penta-problemer-mlcd-display-og-timer/ Eller les denne:http://www.bavariayacht.info/downloads/Replace%20Volvo%20Penta%20Hours%20LCD.pdf Mvh Bavaria32sport Redigert 5.August.2013 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Øya Svart 6.August.2013 Del på Facebook Svart 6.August.2013 Så flott. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.