Jump to content

LED pærer - og styrke på pærer i Bayliner


Yankee

Recommended Posts

For å redusere forbruket av strøm i båten har jeg begynt å tenke på LED lys. Fant en nettside som har endel utvalg.

Håper det skal gå an å bruke mer lys uten å gå tom for strøm etter bytte, men er her noen Bayliner folk her som vet hvor mye spottene i taket inne bruker egentlig i watt? Står ikke noe på pæra, men der er 15 stk, så det blir jo litt om der bare er 4 - 5 w i hver...

:eek:

 

Eller går det kanskje an å måle hvor mye watt en pære tar?

Redigert av Yankee (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker helt galt så var det 10W pærer i spottene på min Bayliner 285. De pærene fåes vel kun i 10w og 5w, så du sparer mye strøm på å bytte de ut uansett. Jeg begynte med å bytte ut på badet og ved pentry og sittegruppe i kabinen da disse var mest i bruk.

/per

Link to post
Share on other sites

Ja, LED er vel ikke akkurat det varmeste lyset. Tenkte å kanskje ha LED på en krets inne, så kan jeg velge om jeg vil ha dem på, eller slå på en annen krets med vanlige pærer. Ute tenkte jeg spesielt å ha LED i gulvbelysning, slik at den kan stå på hele tiden.

 

Kan jeg regne med å få like mye lys med LED som jeg har med 10w pærene?

 

Men hvor handle?

 

Fant denne: www.elfaelektronikk.no

 

Men det finnes kanskje andre som er bedre/billligere?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...