Jump to content

Hvem er raskest m 15 hk? (av River/Steady/Al/Isy)


dieselfan

Recommended Posts

Jeg har erfaring med River 290 og 350, samt Steady 260. Al er det samme som Isy. Steady'en har ikke fartspotensiale i det hele tatt og ligger omtrent flatt i svingene. Ikke god å kjøre med når det er over 30 cm bølger. River har jeg prøvd med V-max 9,9, Tohatsu 9,9 og Yamaha 4t 9,9. Den gikk best med Tohatsuen. Det var 350'en. 290 har jeg prøvd med Mercury 4t 9,9. Treg opp i plan og lite spennende båt. Ingen av disse båtene klarer å kjøre fra en GH11 så er det sagt. Bombesikkert. Kjøp en rib med Tohatsu 9,9/15. Prøvde en King 300 forrige helg og jeg ble overrasket over farten :thumbsup: Rask opp i plan og gåt 3-4 knop raskere enn River 290. Selv har jeg en Aquaquick 300 som gjør 23 knop, men blir parkert av King'en :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører godt ifra Steady 320 med 9,9 Johnson med en 40 år gammel sønderslått Siddis 12 med 9,9 Yamaha. Vi målte Steadyen til 17kn på gps med 2 voksne ombord. Siddisvraket kjørte i fra med en mer unge oppi også...

Redigert av simon_a (see edit history)

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...