Jump to content

Inspeksjon av motorrom under gange


Mariell

Recommended Posts

Er det tært vekk i messing/bronsen i selve kjøleren da

Kaptein_Kaos

 

Jepp er innfestingen til bolten som er borte vekk.

Kjøpte nytt endelokk i vinter. Har tydligvis dratt til for godt.

Festene er røket rett av.

Har sent mail til Ockerø hvor det muligens er en brukt veksler til salgs. Og mail til Kalmar hvor ett firma lager "look alikes" til en betraktelig rimeligere penge enn hva VP skal ha for noe som muligens ikke passer, fortsatt i følge Drevia i Lysekil.

 

Skal åpne veksleren i morgen for å få en nøyere oversikt. Er f.eks ikke sikker på om jeg nå har en ferskvann eller saltvannskjølt motor. Trur den fortsatt er ferskvannskjølt, i allefall etter fargen på vesken i ferskvannskretsen å dømme. Fortsatt blå av frostveske.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Takket være Thorlyn ser det ut til at jeg får tak i en brukt varmeveksler fra

mitabmarin i Gøteborg. Nå er det helg, men regner med at jeg får dem til å sende den til Axelson i Strømstad. Håper å få avklart dette på Mandag.

 

Nå ser jeg litt lysere på livet, varmeveksler på gang, båtsesongen er i gang, god mat i hyggelig selskap på Koster nå i kveld, Værmeldingen for resten av påsken er bra. Livet er egentlig helt all right.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Og jeg kom plutselig på at jeg har glemt NordWet montere kamera i motorrommet. Håper de rekker det før båten skal på vannet.

 

Vi har alarm på lensepumpa i motorrommet. Det reddet oss andre dagen vi hadde båten. Da fikk vi lekkasje i sjøvannsfilteret på ene motoren.

Link to post
Share on other sites

Buss eller tog til Gtb i morgen tur,retur. Da er den montert i morgen.

 

Så svarmailen fra mitabmarin litt sent i kveld.

Er usikker på om veksleren befinner seg i Vestra Frølunda eller på Øckerø, mest sannsynlig i Vestra Frølunda. Finner ikke ut om de er oppe på Lørdager.

Blir uansett noen telefoner i morgen, men ikke noen buss/togrur.

På mandag må jeg ta en tidlig ferge til Sandefjord, hadde håpet å plukke opp varmeveksleren hos Axelson når jeg kom tilbake til Strømstad mandag ettermiddag.

 

Er vel unødvendig å nevne, at montering av lensepumpe og alarm i motorrommet nå har høy prioritet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da er "ny" varmeveksler på plass og Påsketuren kan fortsette.

 

Takker til Thorlynn :flag_bp: som ved sitt søk på Blocket.se sparte meg for 25000,-

Selv søkte jeg kun på Finn.no

 

Den jeg fikk tak i har nesten ikke vært brukt. Ligget i en kjeller de siste 15 årene, Godt tatt vare på, med forsekrevne blindplugger i alle hull.

 

Demonterte og monterte på en drøy time i Strømstad i går ettermiddag. Etter en kort test i Strømstad, gikk vi til Grebbestad. o Lekasje og god kjøling.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...