Retox_93 Startet 15.April.2011 Del på Facebook Startet 15.April.2011 Har fått tak i en Mercruiser komplett gratis, men problemet er at den står ute montert i båten og vi har ikke tilgang til traktor.. Hvordan skal man greie å få den ut da? Hvor tunge er disse motorene? Det er en mercruiser 3 L 165 hk. 4 sylindret. Veier vel en god del. Noen gode metoder som ikke trengs så veldig mange mann til å gjøre? Mvh Even GAbrielsen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 (redigert) Lyktestolpe\tre-talje,tau,bil med hengerfeste Redigert 15.April.2011 av Fjord21dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2011 Har en vanlig talje som tar 2 tonn. MEn Lyktestolpe har e ikke :P Og bil men hengerfeste. hva mener du med det? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 Med en god verktøykasse og litt tålmodighet kan du vel redusere vekten ganske så mye ved å demontere alt som er skrudd på som dynamo, starter, eksos, osv. Kan gjøre den litt mer håndterbar. I hvilken tilstand skal donorbåten være etterpå? Det enkleste er jo motorsag hvis båten skal kondemneres. Da skal ikke noe løftes, bare rygg henger innunder og skjær iveg Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Fjordland Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 sett båten under et kraftig tre. sett ei talje i treet over motoren. knytt tauet i motoren du skal ha ut, andre enden i bilen og kjør. dra vekk båten, sett under en henger- rygg. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2011 Gode tips her.. Skal ta å høre litt om man bare kan kutte hekken av den.. Ellers er det jo greit å ta av mye av delene og få fjernet en del av vekta. Kunne få aggregatet og plata bak aggregatet, så får håpe e bare kan ta med motorsaga :P Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 Hvorfor ikke bare leie en lastebil med kran? Jeg byttet motor i båten ved brygga for et par år siden, og fikk en kar til å løfte motoren ut og sette den på hengeren for meg. Og motsatt når den nye skulle oppi en måned senere. Tror jeg betalte 3-400 kroner per løft, ganske overkommelig det! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eureka Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 om båten står på henger,rygg den inn i en garasje med solide takstoler og bjelker og forsterk med ekstra bjelker for å fordele vekta. Talje opp i bjelke og heis rett opp, kjør ut gammel båt, rygg inn ny båt og heis ned. :) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2011 Motoren må ut løpe av helga. Han lokale kranføreren har det ganske travelt nå i påska. Men får håpe båten står på henger. Skal prøve å ringe han Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 hadde nok satset på kranbil, og ikke Reodor Felgen løsninger... Det er forbundet med stor fare og løfte, og utstyret en bruker skal være sertifisert Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.