Jump to content

Hvordan kan man få ut en innenbords med aggregat uten traktor?


Retox_93

Recommended Posts

Har fått tak i en Mercruiser komplett gratis, men problemet er at den står ute montert i båten og vi har ikke tilgang til traktor.. Hvordan skal man greie å få den ut da? Hvor tunge er disse motorene?

 

Det er en mercruiser 3 L 165 hk. 4 sylindret. Veier vel en god del. Noen gode metoder som ikke trengs så veldig mange mann til å gjøre?

 

Mvh Even GAbrielsen.

Link to post
Share on other sites

Med en god verktøykasse og litt tålmodighet kan du vel redusere vekten ganske så mye ved å demontere alt som er skrudd på som dynamo, starter, eksos, osv. Kan gjøre den litt mer håndterbar.

I hvilken tilstand skal donorbåten være etterpå?

Det enkleste er jo motorsag hvis båten skal kondemneres. Da skal ikke noe løftes, bare rygg henger innunder og skjær iveg :cool:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke bare leie en lastebil med kran? Jeg byttet motor i båten ved brygga for et par år siden, og fikk en kar til å løfte motoren ut og sette den på hengeren for meg. Og motsatt når den nye skulle oppi en måned senere. Tror jeg betalte 3-400 kroner per løft, ganske overkommelig det!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

hadde nok satset på kranbil, og ikke Reodor Felgen løsninger... Det er forbundet med stor fare og løfte, og utstyret en bruker skal være sertifisert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...