Jump to content

Avrøysting: BP-treff Sunnmøre 2011

S/Y Emma

Recommended Posts

Laud, ja er det slik at du nærmest flytter inn i båten nå som du er hjemme? -du har kanskje et aldri så lite etterslep på vårpuss som skal tas :) Har båten på nordsiden av Tørla så jeg passerer der rett som det er.

Nei, har ikke mulighet til å akkurat flytte inn nå denne hjemturen ihvertfall. Det er en hel del andre gjøremål som må taes og som ikke kan vente. Men det blir nok noen timer i båten likevel ser jeg... og ja, noe etterslep er det selv om det ikke ser fullstendig ille ut heller. Det ser ut til at jeg må en tur i mastetoppen en av de nærmeste dagene, og der har jeg ikke vært enda. Tror slagplanen er klar, så det går nok greit ser jeg for meg.

Du har båten på nordsiden av Tørla som i på sjølve Tørla eller mer i Spjelkavikområdet? Var nedom marinaen i sundet mellom Tørla og fastlandet i går for å sjekke. Blir et fint anlegg det også ser jeg :yesnod:

Har båten på nordsiden på øya, like etter og på høyre hånd i bukta når du kommer over brua. Ikke i båtforeninga.

Men da er vi jo tre medlemmer som ihvertfall holder til i området.

Den nye båthavna er veldig kjekk den stille og fint, men det er sikkert noe sjø fra passerende båter som skal under Kjørsundbrua. Ser frem til at de få vann på servicebrygga si :) Er innmeldt for å bruke det.

Korsneset her :flag_bp: Men det er sant å si en dritplass å ha båt for alle som skal innover fra Ålesundsiden til storfjorden passerer forbi der for full maskin være seg om båten er 12 eller 50 fot. Innover formiddag og retur på ettermiddag. Det blir noe bølger kan man si for det er ikkje såå bredt der... Står skilt med sakte fart heilt fra verftet til inn Vegsundet men hjelper visst lite. Mausavågen er nok beste plassen ja

Redigert av Plutonium (see edit history)

Kommer til å sige meeeeget sakte forbi Korsneset en av dagene i uka som kommer. Da begynner det å roe seg litt med andre gjøremål, slik at jeg kan få løyse tampene for første gang i år. Jaggu skal det bli godt!

Begynner så smått å lure på om ikke vi kanskje bør lage en egen tråd for disse meldingene? Det begynner å bli riiiimelig O.T føler jeg :confused::cheers_wine:

OT eller ikke.. utrustet gummibåten med flunkende ny 6hk i dag. Tok innkjøringen like godt med en gang med ekspedisjon i indre Borgundfjord, rundt Tørla til Mausavågen og tittet på SY Laud uten burka men ingen ombord. Bortom Korsneset og deretter under Humlebrua.. og videre langs land mellom holmer og oppunder berga.. Kjempegøy, tross skuffelsen over at 4takter ikke er helt det samme som 2-takter.

10.05.2011_001.jpg

Skal sette på et BP-klistermerke så jeg ikke ser ut som en annen noldus i gummubåt når jeg kommer snikende. Blir litt voldsomt med vimpel på den, når jeg skal gi meg til kjenne for "framadfolk".

Redigert av Eureka (see edit history)

haha da såg eg deg faktisk, og tenkte nok akkurat som du beskriver der :giggle: Har sett ungene uti Tjørvågane har lang stang med orange vimpel på syklene sine. Tror det må være nåke skulegreier av et slag for det er kun der eg ser det. Og ideen er god, lett å få øye på når en kommer susende. Kanje det kan være nåke på gummibåten ja bare med båtplassvimpel i toppen :sailing:

Merkelig låte i de der forresten, putre putre

Jeg ble observert ja :) 190 cm mann i en 275 cm båt. Tror det får bli Baatplassen-klistermerke i baugen. Kan jo ikke se ut som en "radiobil" heller, med ei piskantenne og vimpel. Tenkte på det dersom Laud var ombord i skuta si og jeg skulle hilse på...

Plutonium, såg du meg da jeg var på Fiskerstrandsiden av Korsneset eller Mausavågsiden?

såg bare en person der og det var en som holdt på inni et naust hvor det var en båt med gult skrog.

Angående låten av 4-takter er den finfin på lav fart, men det er jommensnurremeg ikke mye futt i den med to stk ombord. Kommer ikke opp i plan. Har jo lest her at så kunne være tilfellet v.s 2-takter, men jeg trodde ikke det var så gale.

Det posisitve er at det ikke er noe som helst merkbar eksos/lukt ut av den samt at den bruker omtrent ikke bensin. Etter 2-3 timers variert bruk sto tankmåleren fortsatt på full og kunne knapt se forskjell nedi tanken :)

Redigert av Eureka (see edit history)

Har hatt fullt opp med diverse andre gjøremål i det siste, men fikk faktisk kommet meg på fjorden og luftet klutene her for noen dager siden. Det var jammen både godt og på høy tid kan jeg godt fortelle uten å bli tatt i løgn.

Har vært i båten et par turer innimellom da, men ikke observert lange menn i små gummibåter med putrende firtaktere på hekken. Har tilsvarende farkost som "moped" på Laud også, og det er ikke akkurat imponerende prestanda på den nei, så der må jeg si meg absolutt enig med Eureka. Nå skal jeg strengt tatt stort sett bare bruke den for å komme meg i land på steder der det kan være problematisk å føre moderskipet inn, så den får holde til slikt bruk. Liten og lett er den ihvertfall, så da får det være godt nok tror jeg.

I morgen blir det noe vask og stell etter at det har vært utført litt snekkerarbeid i forpeaken tidligere i uka, så da skal jeg teoretisk være klar for tur ser jeg for meg.

Tenkte nesten at det kunne være deg ja! Stakk ut fredag ettermiddag og ble til litt utpå dagen lørdag. Stort sett kaldt og utrivelig, men varmt og godt i båten så turen var fin. Fikk oss ei stormbyge akkurat når vi la til kai fredag kveld, så nå har jeg grått merke på styrbord side av båten. Jeg får ikke gjort noe med det før jeg kommer hjem fra jobb neste gang ser jeg for meg, men det er jo bare maling da... mannskapet fikk ikke noen mèn. Ellers var turen fin :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...