Jump to content

Hvor er det best å kjøpe deler til GM V8-motor?


Omegaen

Recommended Posts

US AUTOPARTS.NO eller andre tilsvarende forhandlere.Men etter min mening så bør du holde deg unna amerikanske bildeler i halden.De var dyktige før,men etter eierskifte så forsvant fryktelig mye av kompetansen.

Det er en UTROLIG prisforsjell på motordeler til bil og når de samme delene har fått ny forpakkning og kalles orginal marine del.

Selvsakt ikke apsolutt alle deler som er like fra bil til båt,men de fleste er det.

Link to post
Share on other sites

Skal du bare ha deler til en mere eller mindre orginal motor hadde jeg ikke giddet og importere fra statene.Dette siden deleprisene i norge er såpass lave at det er ikke mange kronene du sparer.Om du får deler fra statene er det jo også desto vanskeligere og få byttet til riktige deler etterpå.Om du handler hos en fforhandler i norge er det ikke noe problem.

Link to post
Share on other sites

Jeg handler hos US Autoparts, Phoenix, Minge osv. alt ettersom hva jeg trenger, men pakningsett og interne motordeler handles ofte fra Sarpsborg Motor da de ofte er billigst på en del ting, og jeg har ingenting å si på servicen der, noe som ikke alltid er tilfelle hos en del andre leverandører.

 

Fra USA handles bare enkelte spesielle ting, da det er så lite å spare på å importere deler, samt at det som regel tar for lang tid for meg.

På den andre siden bestilte jeg deler både fra Sverige og USA på samme dag for noen mnd siden, og delene fra USA tok fem dager, mens delene fra Sverige ble liggende i tollen i to uker headbang.gif

Link to post
Share on other sites

eg sjekket pris på ny bunnpanne med ny pakning og nye skruer og forsterkninger hos Bjordal & Madsen her i Bergen. De skulle ha 4500+kr for komplett sett. Synes det var en smule drøyt.. Mye billigere å bestille fra USA. Har prøvd å finne sider på nettet her i europa som har bunnpanner til motoren, men har bare funnet pakningen.

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Link to post
Share on other sites

Skal du kjøpe mye deler og vet hva du vil ha fungerer Summit Racing i USA bra synes jeg. Bruker dem til deler til den ene bilen, de er rimelige i pris og servicevennlige.

 

Skal du frakte mye og tunge deler kan det gjerne lønne seg å opprette en konto hos JetCarrier (gratis å opprette konto). En annen fordel med dem er at de oppretter en postboks for deg i USA slik at du også kan få tilgang til varer fra firma som ikke sender varer utenlands. Synes du det er vanskelig å forholde deg til mange forskjellige amerikanske nettbutikker kan du bli VIP-medlem. Da må du betale en årskontigent men får muligheten til å benytte deg av Shop4you-tjenesten. Der limer du bare inn url'en til varene du trenger så ordner JetCarrier med overføring av penger, frakt innad i USA, pakker varene og sender dem til deg når alle varene har ankommet lageret deres. Ganske genialt egentlig :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...