thomas73 Startet 21.April.2011 Del på Facebook Startet 21.April.2011 Hei Nå har jeg grunnet(sprøytelakkert) båten med 3 strøk antipest. Bør jeg pusse over med fint papir(400) før jeg begynner å lekkere med topglossen? Synes det er litt for mye appelsin-overflate ...... Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2011 Del på Facebook Svart 21.April.2011 Om det er appelsinhud så bør du våtslipe forst med 240, deretter 360 eller 400 til det er slett og fint. For å unngå appelsinhud på lakken bør du tynne lakken godt, rundt 20% pleier å være passe. Lykke til med jobben, håper det blir fint! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
thomas73 Svart 22.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2011 Kjempe Tusen takk for svar Når jeg har pusset over, hva skal jeg da bruke å tørke over med før lakkering for å få bort all pusseestøv? Jeg brukte filler med aceton, så takragg før grunninga...... Skal jeg bruke tynner denne gangen før lakkering?????? Så en runde med takragg? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 22.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2011 Håper på noe svar her????? Tenkte å lakkere i morgen(lørdag). Har fått pusset "appelsinhuden" som antipesten ga meg nogenlunde glatt og bra. Hva tørker jeg over med før lakkering av topglossen???? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 23.April.2011 Del på Facebook Svart 23.April.2011 holder vel å bare dra over med en fille fuktet med litt aceton eller vanlig tynner for å få vekk det fineste støvet.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
thomas73 Svart 24.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2011 Hei Takk for god hjelp!!!! Tok første strøket med topglossen på skråget i dag. Ble veldig bra Eneste det var en tre fire stedet som det ser ut som det har kommet noe "vannspytting". Har vannutskiller på systemet jeg bruker. Og håper andre strøket blir like bra!!!! Jeg er jo litt pirkete av meg, synes det er greit å gjøre ting skikkelig når man først gjør noe Det er jo tross alt første gangen jeg holder en lakksprøyte i handa. Når skråget er ferdig blir det to strøk med stoffing. Så begynner jeg oppi båten. Har sparkla og pussa ferdig der, så det er bare å grunne og lakke. Få på ny fenderlist. Pusse og lakke toftene, motere styrekonsoll med tilbehør, pluss pluss pluss en del andre ting Har tatt noen bilder underveis som jeg legger ut snart. Dette er jo mitt første oppussingsprosjekt når det gjelder båt. Selv om det er ei lita flis av ei jolle Mvh Thomas Til alle på BP, fortsatt god påske Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.