Jump to content

Pusse før lakkering av Gammer`n (With-båt)?


thomas73

Recommended Posts

Om det er appelsinhud så bør du våtslipe forst med 240, deretter 360 eller 400 til det er slett og fint. For å unngå appelsinhud på lakken bør du tynne lakken godt, rundt 20% pleier å være passe. Lykke til med jobben, håper det blir fint!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kjempe :thumbsup:

Tusen takk for svar :flag_bp:

 

Når jeg har pusset over, hva skal jeg da bruke å tørke over med før lakkering for å få bort all pusseestøv? Jeg brukte filler med aceton, så takragg før grunninga...... Skal jeg bruke tynner denne gangen før lakkering?????? Så en runde med takragg? :confused:

 

Mvh

 

Thomas :fishing:

Link to post
Share on other sites

Hei :flag_bp:

 

Takk for god hjelp!!!!

 

Tok første strøket med topglossen på skråget i dag. Ble veldig bra :flag_bp: Eneste det var en tre fire stedet som det ser ut som det har kommet noe "vannspytting". Har vannutskiller på systemet jeg bruker. Og håper andre strøket blir like bra!!!! Jeg er jo litt pirkete av meg, synes det er greit å gjøre ting skikkelig når man først gjør noe :thumbsup:

Det er jo tross alt første gangen jeg holder en lakksprøyte i handa.

 

Når skråget er ferdig blir det to strøk med stoffing. Så begynner jeg oppi båten. Har sparkla og pussa ferdig der, så det er bare å grunne og lakke. Få på ny fenderlist. Pusse og lakke toftene, motere styrekonsoll med tilbehør, pluss pluss pluss en del andre ting :smiley:

 

Har tatt noen bilder underveis som jeg legger ut snart.

 

Dette er jo mitt første oppussingsprosjekt når det gjelder båt. Selv om det er ei lita flis av ei jolle :diving:

 

Mvh

 

Thomas :fishing:

 

Til alle på BP, fortsatt god påske :easter:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...