Guest Kaptein Fredrik Startet 21.April.2011 Link til dette innlegget Startet 21.April.2011 (redigert) Heisann Jeg og Retox_93 snakket litt om hva som er best til koblinger. Jeg skal bytte alt det elektriske i snekka og da lurer jeg på hva som er den beste metoden for å koble kablene sammen. Takk på forhånd Mvh Kaptein Fredrik Redigert 21.April.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Link to post
Omegaen Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Klipswago KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Retox_93 Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Wago, innstikksklemme /klipswago Link to post
Bartesam Svart 22.April.2011 Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Bruker som regel Abiko isolerte kabelsko som presses på med ditto tang. Hvis de er uisolerte, så presser jeg de også på og lodder på tuppen av kabelenden til slutt. Til slutt bruker jeg krympestrømpe for å isolere Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
cheetah Svart 22.April.2011 Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Hvis man kan så er skinne og kabelsko det beste Link to post
Jan E. Svart 22.April.2011 Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Innlegget mitt fra i natt var en av de som forsvant ser det ut til. Jeg bruker kabelhylse enten ved å klemme på, eller lodde kablene fast inni til skjøting av kabler. Bruker den åpne i midten for å få tinn gjennom hele. Utenpå bruker jeg krympestrømpe med lim for å få det 100% vanntett. Ellers går det å bruke krympestrømpe med forgrening. Hvor en putter litt Tec7 inn i åpningene før en krymper, der en skal koble sammen flere ledere. Jeg bruker isteden kabelsko enten klemme på, eller lodde. Og så krympestrømpe med lim på utsiden. Festet til de vanlige BEP koblinsrekkene påsmurt godt med koblingsfett. Jara Wynja Link to post
M/B Nordheim Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 (redigert) Eg brukar "niter" eller endehylser og sukkerbitrekke eller aller helst rekkeklemmer àla desse Må bare ha ei nitetang til å klemme hylsene med. Synest det er enklare og meir kontrolerbart i ettertid, lettare å feilsøke, gjera forandringar om det er behov, billigare og færre feilkilder enn kabelsko. På plassar med fare for fuktighet brukar eg krympeskøytar. Redigert 23.April.2011 av Batalden (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
cheetah Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 Rekkeklemme med skjøtelaske går helt greit det Problemet er hvis du skal ha en 16mm2 kabel inn hvis man skal ha det istedenfor + og - skinne er at det ikke er plass i rekkeklemmen men går bra fra 6mm2 og nedover. Link to post
SandAnker Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 finnes også rekke klemmer fra 16mm2 og oppover Link to post
cheetah Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 Finnes det skjøtelask som skjøter sammen 16mm2 klemme med mindre klemme? Link to post
SandAnker Svart 24.April.2011 Link til dette innlegget Svart 24.April.2011 (redigert) nope, men står dennbe i nærheten av koblingspunkt kan du benytte en kombi klemme som har forskjellige tilkoblingspunkter, da kan du gå fra denne til dine andre rekkeklemmer med f.eks. 2,5 mm2 RK Redigert 24.April.2011 av SandAnker (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn