Jump to content

Hva er best som koblingspunkter for kabler i båt?


Kaptein Fredrik

Hva er best som koblingspunkter for kabler i båt?   

72 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg og Retox_93 snakket litt om hva som er best til koblinger. Jeg skal bytte alt det elektriske i snekka og da lurer jeg på hva som er den beste metoden for å koble kablene sammen.

 

Takk på forhånd

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Innlegget mitt fra i natt var en av de som forsvant ser det ut til.

 

Jeg bruker kabelhylse enten ved å klemme på, eller lodde kablene fast inni til skjøting av kabler. Bruker den åpne i midten for å få tinn gjennom hele.

Utenpå bruker jeg krympestrømpe med lim for å få det 100% vanntett.

 

Ellers går det å bruke krympestrømpe med forgrening. Hvor en putter litt Tec7 inn i åpningene før en krymper, der en skal koble sammen flere ledere.

Jeg bruker isteden kabelsko enten klemme på, eller lodde. Og så krympestrømpe med lim på utsiden. Festet til de vanlige BEP koblinsrekkene påsmurt godt med koblingsfett.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Eg brukar "niter" eller endehylser og sukkerbitrekke eller aller helst rekkeklemmer àla desse Må bare ha ei nitetang til å klemme hylsene med.

 

Synest det er enklare og meir kontrolerbart i ettertid, lettare å feilsøke, gjera forandringar om det er behov, billigare og færre feilkilder enn kabelsko. :thumbsup:

 

På plassar med fare for fuktighet brukar eg krympeskøytar.

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...