Jump to content

Hanstholm


Fenix

Recommended Posts

Kan være tøffe forhold der. Her er erfaringene fra noen andre seilere fra i sommer (se www.Haugesundsavis.no)

 

Rundkast i Skagerak

Turen over Skagerak blei ikkje heilt som planlagd for seilerne fra Kopervik. Det hjelpte lite med tipp topp utstyr og lang erfaring då uvêret sette inn for fullt. Karmøybuen blei bokstavleg talt kasta rundt av den danske sjøen.

Link to post
Share on other sites

Tips om liggeplass i Hirtshals:

 

I fjor krysset jeg over fra Lillesandsområdet til Hirtshals. Første gangen i rom sjø, solo også. Valgte derfor korteste strekket  - selv om jeg forsåvidt visste at Hirtshals er for yrkesbåter.

 

Innerst i den vestlige delen av havna fikk jeg ligge utenpå en fiskeskøyte fra sekstitallet - den er museumsbåt og står åpen hele dagen. Veldig hyggelige folk som driver med den - den er lett å finne. Er av den lyseblå typen på 40 fot som det var hundrevis av i Hirtshals på 70-tallet.

 

Det lå en tysker rett fremfor meg som hadde fått klemt seg inn bak den nærmeste tråleren, men ellers var det ikke mye ledig plass!

 

Var forøvrig flott å sitte i kulingen og spise biff med rødvin og kikke ned på båten etter endelig å ha fått seilt litt for alvor!

Link to post
Share on other sites

Tips om liggeplass i Hirtshals:

 

I fjor krysset jeg over fra Lillesandsområdet til Hirtshals. Første gangen i rom sjø, solo også. Valgte derfor korteste strekket  - selv om jeg forsåvidt visste at Hirtshals er for yrkesbåter.

 

Innerst i den vestlige delen av havna fikk jeg ligge utenpå en fiskeskøyte fra sekstitallet - den er museumsbåt og står åpen hele dagen. Veldig hyggelige folk som driver med den - den er lett å finne. Er av den lyseblå typen på 40 fot som det var hundrevis av i Hirtshals på 70-tallet.

 

Det lå en tysker rett fremfor meg som hadde fått klemt seg inn bak den nærmeste tråleren, men ellers var det ikke mye ledig plass!

 

Var forøvrig flott å sitte i kulingen og spise biff med rødvin og kikke ned på båten etter endelig å ha fått seilt litt for alvor!

Jag fikk ligga utanpå havnens egen arbetsbåt/slepebåt !  Helt OK !

Men sn med havnkapten på VHF'n så anvisar han plass, det var det jag gjorde!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...