Jump to content

Hjelp til identifisering av "skroggjennomføring" - se bilde:


Atrox

Recommended Posts

Har en Columbie 66 der det står en jerngjennomføring av noe slag på begge sider rett over blykjølen. Kan noen hjelpe meg å si hva denne har for funksjon? På ene siden (bildet) så er det rimelig rustent, vurderer å bytte hele greia - er dette noe en fint klarer selv eller burde det settes bort til fagfolk?

 

Har for sikkerhets skyld sjekket 4 andre båter av samme type, og det er kun min som har denne gjennomføringen....

 

God påske forresten! :)

 

Mvh

 

 

bunnplugg.jpg

Link to post
Share on other sites

Ahh - supert Ingar - den tråden ga masse info. Litt i tvil om jeg vil fjerne hele greia og støpe igjen hullet eller hva jeg skal gjøre. Ser ikke at jeg kommer til å benytte meg av de, da det er lett å vaske ut fra innsiden av båten. Samt vil helst ha færrest mulige gjennomføringer som må vedlikeholdes.

 

Om jeg endrer opp med å bytte denne - forstår jeg dere rett om det kun er å ta ut de tre skruene, rense godt opp, legge på sikaflex og klemme den nye på plass med dertil hørende skruer igjen?

 

Er dønn fersk så jeg spør heller en gang for mye enn å bomme på dette :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Og da kommer oppfølgingsspørsmålet:

 

Fikk tak i ny plugg i dag, men å få av den gamle er visst ett lite helvete. Skruene er så rustne at det ikke er mulig å skru de ut - sporet er så og si vekk på alle. Hvordan da angripe dette? Borre ut skruene, plastre opp på nytt og skru inn den nye?

Link to post
Share on other sites

Fikk tak i ny plugg i dag, men å få av den gamle er visst ett lite helvete. Skruene er så rustne at det ikke er mulig å skru de ut - sporet er så og si vekk på alle. Hvordan da angripe dette? Borre ut skruene, plastre opp på nytt og skru inn den nye?

 

Har veldig god erfaring med Biltemas slagtrekker til å løsne ødelagte og slitte skruer. Et undervurdert(?) verktøy.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...