Jump to content

Dieselfilter uten filter? (med bilde)


Bjørn-V

Recommended Posts

Jeg har først vannavskiller deretter går den til filter med vannavskiller i ett, etter det går den til motor som også har filter, på returen fra motor går den innom en liten tank på 8 liter før den retunerer til den store tanken. som fylles opp når motor er i gang, alltid helt rein diesel til varmeapperatet. Aldri hatt problemer.Renere diesel til varmeapp får du ikke når du henter den fra returen til motoren.

Link to post
Share on other sites

Hei Lyspære, den patenten med dieseltank på returen kjøper eg tvert :thumbsup: Genialt, det blir forandringar i skutene her i garden momentant. :sailing:

 

Takk for idèen. :cheers:

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Jeg henter diesel til varmeren rett fra tanken. Ideen med tank på retur fra motor eller rett i grovfilteret er jo fristende ved montering, men jeg mener at mitt opplegg er tryggere da stigrøret som henter diesel til varmeren er kortere enn stigrøret til motor. d.v.s. at varmeren stopper pga mangel på disesel ca 20 liter før tanken er tom. På den måten, vil jeg aldri oppleve at jeg kjører tanken tom med varmeapparatet slik at jeg ikke kommer meg hjem.

Det er ikke bare-bare å etterfylle diesel i dårlig vær på en motor som har suget luft helt fra tanken. Da er det bedre at varmeren har stoppet... selv om det i seg selv kan være noe dritt.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Dette som jeg viser til er en 15 år gammel instalasjon,det har aldrid vært et problem.I mitt tilfelle skal jeg ligge i ro over flere dager før jeg tømmer 8 liter. Den klarer ikke å tømme fra hoved tanken, Jeg må starte opp motoren for å fylle opp beholderen for varmeapp.Når tanken er full etter noen minutter går overløpet til den store tanken igjen. I mitt tilfelle ville jeg aldri ha forandret dette oppsettet igjen. Grunnen til at jeg laget det slik var at jeg var plaget med diesel tilførselen. Jeg tok også ut fra hoved tanken før. Men etter denne instalasjonen har jeg aldrid hatt problemer.

 

hoved tanken min er på 300 liter Hadde heller aldrid tørt å legge ut på helgetur med 50 liter på tanken.

Redigert av Lyspære (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...