Jump to content

Pusse opp min Silver Viking 14,5 1985 mod


Joakim Brunsvik

Recommended Posts

hei

 

de stolene har jeg ingen erfaring med, men i forhold til pris og størrelse reiner jeg med at det er god kvalitet på de.

 

 

i forhold til tepper i båt kan du se her: https://baatplassen.no/i/topic/28861-tepper-i-baat/ , eller her: https://baatplassen.no/i/topic/28861-tepper-i-baat/page__st__10

 

 

hilsen: Torstein, 15 år

Redigert av suzumer 290 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I morgen kommer kanskje den nye kontrollboksen og de lengre kablene i posten, så da er det ikke lenge til jeg kan sette ut båten.

Men det blir ikke så mye jeg kan gjøre på båten fordi jeg begynner med alle heldagsprøver på skolen på tirsdag så jeg må bruke mesteparten av tiden til å øve :cryin:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har ikke prøvd stolene du linker til, men har prøvd noen andre mye billigere, i mange forskjellige farger (lys grå er som hvit): Link De er kjempegode å sitte i, og har fortsatt ikke noe å klage på med kvalitet enda, naboen har også et slik i en with, den rakk de ikke å snu før vinteren så den lå med 1m snø over seg, setet er nesten like fint som før, anbefales!

Redigert av NT503 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Da har jeg montert den nye boksen og kablene, så da er vel det meste ferdig untatt kalesje og seter, men jeg kan sette ut båten før det er ferdig. Jeg gidder ikke sette den ut i dette h....... :lipseal: været :cryin: så jeg får vel vente helt til godværet kommer tilbake da :crazy:

Redigert av Joakim Brunsvik (see edit history)

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det dårlige været å forsvinne, og jeg har fått den nye boksen min og de lengre kablene (litt i det lengste laget)Hvis været fortsetter sånn så kan jeg sette ut båten på søndag.

Litt bilder:

p.jpg

 

den nye boksen

ae.jpg

 

Fylt på olje i dag også

oe.jpg

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått startet motoren i dag også (første gang siden jeg kjøpte den)Det skulle visst ikke være enkelt. Jeg holdt på i en time med å dra og dra,men den ville ikke starte. Jeg helte i litt til olje for jeg synes det hadde blitt litt lavt, så prøvde jeg å dra en gang til etter en halv time. På 2. draget så hørte jeg et lite smell fra motoren og så røykla jeg hele hagen. Jeg slo fort av motoren (på grunn av smellet) så når røyken hadde letta etter ca 3 min så fant jeg en slags propp av olje som fløyt på vannet.

 

Nå går den som en klokke :flag:

 

13052011198.jpg

 

13052011197.jpg

 

Har fått filma litt også, men det ble tatt med telefonen så det er litt dårlig

Den pipinga er bare vannslangen som spruter

http://www.youtube.com/watch?v=Tf6nip3PFj4&feature=youtube_gdata

 

Hvis alt går som det skal, og hvis en skrue som jeg venter på kommer i morgen så kan jeg sette ut båten på søndag

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Ja, det ble sjøsetting i dag.

Fikk på solbrillene og skulle til å cruse :cool: litt utafor båthavna, men jeg kom meg akkurat utafor moloen før vaierne til rattet spratt av, så da måtte jeg bakke inn til plassen min igjen. (Det var den cruse-turen :lol:)

 

 

litt dårlig men :worry:

00009.jpg

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

denne opppussingen bli meget bra.

ligger båten din på tinn sjøen norges dypeste innsjø?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Takk, takk :cheers:.

 

Ja den ligger på tinnsjøen, det er den dypeste innsjøen i norge, men det er ikke noen riktig måling, fordi da må det til en skikkelig ubåt og bunnen er veldig gjørmete (sikkert 4-5 meter med gjørme) og kommunen har ikke råd til å måle denne nøyaktig, fordi de pusser opp de gamle togferjene Amonia og Storegut.

 

Amonia er den eneste og den eldste dampbåten i Norge, det som stopper båtene til å begynne å frakte passasjerer er en redningsøvelse, så de trenger noen få meter med bølger, men det kommer det jo aldri i tinnsjøen.

 

Bare dumt at vaierne spratt av rett før jeg kom utafor moloen da :lol:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Jeg fiksa vaierne til styringa i dag, det var rett og slett bare å tre på vaierne på igjen også stramme godt til bak, der enden av vaierne er. :cool:

 

Jeg dro på en 1 timers tur langt ut med en kompis for å prøve den litt, og hva den kan. :flag:

 

Mens jeg lå inni det lille rommet for å fikse vaierne, kom visst naboen på besøk for å skjekke motoren sin (noe galt med den).

Og han tilbydde meg det gamle sete hans, fordi han skulle kjøpe nytt. Det blir bare til jeg har fått ferdig kaleskje og fått litt penger i lomma igjen.

Blir vel sikkert ikke noe fler innlegg før jeg begynner på kaleskjen, sånn dere vet det (sikkert ingen som bryr seg heller) så sjalabais :seeya:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Båten har jeg ikke kommet mye lenger på enn det jeg var for 1 måned siden!!!! Kalesjen kommer jeg ikke til å begynne med før i vinter, fordi jeg må fikse styringa først :sad: Lommeboka mi har ikke så mye i seg lenger så det tar litt lenger tid før man får råd til å gjøre no :sad: Men tilbake til styringa mi: Jeg har forstått at hjemmelagd ikke funker så godt!!!! Jeg må kjøpe meg ny styresnekke, vaier, og ratt for at det blir fiksa. Det som er lagd funker ikke så veldig godt, vaierne hopper bare av hele tiden :sad: så da blir det vel noen tusen mindre i lommeboka mi, jaja :cryin:

 

Men den siste måneden har jeg vært litt opptatt med å øve med bandet mitt "Slow Motion" som begynner å spille litt bedre :clap: Fikk litt penger for å spille, men det var jo bare lommerusk så det hjalp jo ikke pengemangelen min :sad:

 

 

Spiller da trommer jeg da, har oversikt over alt som skjer.

Vi spillte:

 

" Smoke on the water" med Deep Purple

" Splitter pine" med Dum Dum Boys

" Paranoid" med Black Sabbath

 

Det var jo ikke en helt kattastofe for å si det sånn, men vokalene kunne vi ha arbeida litt mer med da :rolleyes:

 

Men nå får jeg vel starte med båten igjen, bare å bestille deler, men Hva trenger jeg?

 

Jeg vet at jeg trenger:

 

Ratt

Styresnekke

Vaier

 

Er det noe mer da?

 

Hadde vært fint å få en link til det jeg trenger også, hvis noen gidder :saint:

 

Mvh Joakim Brunsvik

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

har du ett "rør" der motoren er hengslet? hvis du ikke har det må du ha en brakett til å feste styrekabelen i i akterspeilet.

 

hvist du har røret på motoren må du ha en styrearm, fra kabelen til motoren.

 

ser att du har ett slikt "rør" på motoren, så da må du kjøpe styrearm til 1000+ kr, sykt dyrt.

Redigert av suzumer 290 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke komme å være gledesdreperen, fordi arbeidet et utrolig med tanke på alder! :thumbsup: Ok, jeg burde være det og kommer til å være det :rolleyes: Jeg er redd at det kan bli en kostbar affære hvis du møter politet på sjøen :lipseal: Båten går for fort for deg (over 10knop) og dette regnes da som "ulovlig" :rolleyes: Jeg har selv blitt stoppet, så dette er ikke noe å anbefale..

Redigert av hubbabubba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...