Hansi Svart 25.April.2011 Del på Facebook Svart 25.April.2011 (redigert) Har mistet alt fra kjerringa til nøkler, diverse drikkevarer, utenbordsmotor, osv, ...... Redigert 25.April.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Om jeg hadde eid 25 kredittkort hadde jeg muligens vært glad over å ha mistet dem........ Om fordringene hadde forsvunnet med korta, JA !!! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Eureka Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 I august i fjor skulle jeg ned på brygga å fiske makrell. Bukta kokte av fisk, så iveren etter å komme igjan var stor. Hadde med meg to stenger, for av erfaring så setter jeg en sluk fast i et tau og da har jeg ei ny stang klar til å kaste ut.. Uansett, jeg mista favoritt-fiskesnella i sjøen på 2 meter dyp og tenke " den har jeg ikke tid til å plukke opp nå, her skal det fiskes". Inne jeg var ferdig å fiske var det mørkt og jeg så ikke snella.. Den ble liggende i fred på bunnen.. og HVER gang jeg går ut til båten ser jeg den ligger der og glinser -og sikkert gjennomrusten inni. Gud så jeg angrer på at jeg ikke plukka den opp med en gang... Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Sveiv til vinsjen, på starten av det som skulle vært en fin seiltur. Ble ganske lang i armene etterhvert, men det hjalp på bicepsene. Reserven lå i boden hos rederen. Han har meget kort lunte. Det var heller ikke så populært å miste en bøyle til kalesjen. En spesialbestilt, og med en ganske så ukurant dimensjon. Alt ordna seg etterhvert, og vi er fortsatt venner.... Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Renita Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Hei, Påhengsmotor, solbriller, mobil og diverse verktøy. Lærer aldri Mvh BB Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Hver gang jeg mister noe i sjøen bruker jeg av en eller annen grunn litt tid for å se om gjenstanden flyter eller ikke. Sist var det dekklokket over dusjen bak (i plast) som ramlet i vannet, og hadde jeg vært bare litt kjappere hadde jeg rukket å ta det for det sank ikke så fort... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Honduras Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 (redigert) Mener jeg mistet dyden på 1m dyp en sommernatt for mange år siden, men det gikk bra... Redigert 26.April.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
egilwh Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 For et par år siden mistet jeg lokket til greasekoppen på propellakslingen hjemme i havna.... skulle vaske av litt dritt i sjøen. Siden båten var fra '59, hadde jeg ikke særlig håp om å finne erstatning i butikken. Jeg dro på CO og fant en kraftig magnet, 20m flaggline og satte igang å "dregge" etter den. Holdt vel på en halvtimes tid, og ga til slutt opp. Dro opp magneten og der satt jaggu lokket! :) Utover det har jeg mistet mobil (lysaker), solbriller (dyre, kragerø), lesebriller (enda dyrere, hjemmehavn), låsewire m/lås (hjemmehavn), klær (tromøysundet), nøkler (Grimstad), kjerring [(Risør) Oppblåsbare vester VIRKER!] og sikkert mye annet som jeg har fortrengt.... Et par ganger har unga mista søppel/tomflasker på sjøen. Da har vi snudd og hentet det opp, og det gjør de ikke flere ganger. Ihvertfall ikke fra vår båt... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Erik Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Mistet båtnøkklene og noen dager av Høstferien i 2006 Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
dieselfan Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 ...jeg mista telefonnummeret til SVIGERMOR på sjøen utenfor Portør, jeg kommer ikke til å lete etter det.... Om noen skulle finne det så vis godhet og ikke fortell meg om det Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Eit barn på tre år. Fekk han opp att tidsnok. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 2 Gardena vaskebørster hittil i denne sesongen Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 jeg har mista to mobiler på sjøen den første på 100meters dyp den var bare og drite i... og mamma sur som bare det. også klarer eg 3måneder etter jeg hadde fåt en ny mustet jeg den nye på 400m dyp den var det heller ikke tanke på å hente opp.... men eg har klart og holdt mobilen i lommen snart i et år men eg tror eg miste ein igjen siden eg bare myste de når eg er ute i båt og nå begynne jo denne herlige sesongen igjen Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Mista meg selv med to mobiler i lomma i forbindelse med at propellen slo i en gammel moring utenfor brygga. (skiltstolpe med felg som stod rett opp og ned). En relativt kostbar ettermiddag... Båtnøkler med kork... Jada, det skal ikke mange nøkler til før de siger sakte ned mot bunnen. Det var heldigvis lett å finne de da korka viste vei. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
morsbestebarn1 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Kjøpte ny båt i fjor, og fikk bare med ett sett med nøkler! etter første turen, skulle min kjære låse båten. det endte med at hun mistet nøklene på 15m dyp og mudderbunn!! etter 2dager fikk vi tak i dykker som fant nøklene 3båtplasser bortenfor totalt dekket av mudder!! Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Mistet sønne min i vannet, innerst i Bestunkilen i utløpet til Makrellbekken. Den gangen kloakken gikk urenset ut. Fikk han opp og rundspylte han. Nå er han 40 år, og jeg passer på hans barn. Med det håp at historien ikke gjentar seg. Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 jeg har mista en motor, mange solbriller flere sett med nøkler , tanken til båten så det tok tid og ro til bake til den, mange mange mobiler! meg selv to tre ganger, dødmnssnorer, et dusin med flagg, 6, 7, snus bokser, 11 12 pakker røyk, og nok av lightere!, ankere og mye mye mer;) og en hau med kluter da så klart, og et par kompiser xD Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Polarn Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Snøfresern. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
egilwh Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Snøfresern. Hahahahahaha! Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Espenok Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Var med å bygge en kai for omtrent 15 år siden. Da mistet vi utrolig mye verktøy på bunnen. Blant annet en motorsag med motoren i gang. Den sto på tomgang og vibrerte seg bortover en planke til den forsvant i dypet. Oppsto en pussig lyd i det den druknet. Ellers har jeg mistet en kalesjestang, låsepinnen til en påhenger, et par solbriller og et utall med fiskesluker (hvis de kan telles med da). Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Jeg "mistet" min datter på vannet... hun var da 15 år... etterpå prøvde hun veldig å miste meg på vannet... Ellers mistet jeg sveisekabelen på vannet når jeg skulle bygge kai... det var ikkenoe behagelig å sveise med vått elektrodefeste etterpå.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
timon90 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Har arvet båtdilla av mine besteforeldre, og min morfar klarte det utrolige en gang vi lå på Tisler for noen år siden: Han er en ivrig jævel på jammerkomoden(trekkspill), og etter ei halv ei med Gordons og trekkspill, så var tiden inne for å bestige skuta. Så med barskapet i ene handa, mobilen i lomma og trekkspillet på ryggen bar det bortover svaberget. For de som er kjent på Tisler, så er det rimelig bratt ned mot vannet helt innerst inni hølet der. Og litt ustø, så plasserer han kurven med det fine i på baugspydet, og skal sette beinet på baugstigen, bommer, og nærmest aker ned i vannet på trekkspillet! Lettere fortumla, stabler gubben seg opp på beina igjenn. Låsene på trekkspillet åpnet seg, og for å få de på igjenn, mått hele dritten klemmes sammen. Trenger kanskje ikke beskrive mer i detalj, men trekkspill i vann låter absolutt artig. Vi gjorde et forsøk i å redde spillet, ved å dusje det i ferskvann, men da var det til slutt så vått, at limet mellom pappbelgen og de faste delene gikk i oppløsning. Det kunne sammelignes med en sånn spiral som man slipper ned trappa, og som elegant går ned trinn for trinn, da alt delte seg, og tippet pent fra badeplattforma og utti vannet igjenn. Enden på VISA, ble at trekkspillet ble "gravlagt" et sted mellom Sverige og Norge. Og morfar blir like grinete hver eneste gang vi tar opp trekkspillturen, men duverden så morro! Vanskli å gjengi en sånn god histiore her, men det var sinnsykt ubeskrivlig morro! Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Mistet en gammel Johnson 20 hk for en del år siden. Hadde den på en 10 fots Ryds, og hoppet på bølger etter en annen båt. Bølgene stemte godt og Rydsen tok av, og i landingen knakk motorfestet og motoren forsvant til 20meters dyp. Det var også en underlig lyd (og følelse) da rorkulten glapp hånda, bensinslangen røk og motoren forsvant. En dykker tok den opp igjen, og vi skrudde ut pluggene å dro noen ganger i snora, satte inn igjen plugger og motoren gikk i mange år til. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 En komisk episode var når jeg og en kompis spilte sjakk på en brygge på Finnøya i Risør.. Brettet på brygga og lave fluktstoler på begge to. Det var hans tur til og flytte , og etter noe tenking bøyer han seg fremover og strekker seg etter en brikke med tyngdepunktet på "feil" side. Han tipper da utover kanten og faller i vannet med ryggen først, fullt påkledd og i ei usse sammen med fluktstol, mobiltelefonen ,sjakkbrikker osv.. Vi fikk oss en god latter. Promille over 1,. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
glalaksen Svart 28.April.2011 Del på Facebook Svart 28.April.2011 Var ei historie i avisa her for noen år siden om en kar som slapp ut sniken inne i båsen sin i havna for å få den på juksahjulet etter å ha vært på fisketur. Han fikk opp pengeboka si som han hadde mistet et par år tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.