Jump to content

Hvor mange kroner bruker du i bensin på en dagstur?


Sjøogvind

Recommended Posts

men hvilke rabatter oppnår man er mitt spørsmål.

Tar det en gang til.....

Les sakte

 

Her er svaret fra NAF 7. juli 2010

Vi takker for din henvendelse

 

For å oppnå rabatt på NAF Fordel Xtra må du betale ute på pumpen. Hos Statoil i Norge vil da 30 øre per liter bli trukket fra pumpeprisen direkte, mens de resterende 4 % blir godskrevet på fakturaen din.

 

Kortet skal også fungere på marinaer,("les de som har kortautomat på pumpen") og det skal heller ikke være noe problem å benytte kortet i utlandet. På stasjoner i utlandet får du imidlertid bare 4 % rabatt på pumpeprisen.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

Ps. I et annet brev så sa de at reiseforsikkringen virket, når en betalte drivstoffet til bil/båt i fereien.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Det hadde vel lønt seg å holde båten i plan hvis man tenker drivstofforbruk pr. distanse. Det kreves ganske mye mer gasspådrag å holde en båt rett under planefart enn rett over planefart, det er ihverfall min erfaring.....

 

Jeg er ikke så helt sikker på det. Vi putret rundt i LIKE over tomgang slik at vi kunne snakke sammen og nyte solen. Skulle ikke til noe spesielt sted og bare koset oss i finværet. Vi kjørte så sakte at det nesten var for sakte for å dorge og laget så vidt krusning på vannet. Jeg nekter å tro at vi da bruker mer bensin enn om vi var i plan.

(Om vi hadde vært like under plan, så er jeg enig med deg, men ikke i den farta vi kjørte) Jeg tipper jeg hadde maks 10% gasspådrag unntatt de siste 500 metrene hjem.

Hærlig tur var det uansett.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...