Jump to content

Papir slukt inn i luftinntaket på en VP md17c


KongKing

Recommended Posts

Nå brenner vel tørkepapir ganske lett.... Hvis du dusjer inn noe lett brennbart, men ikke eksplosivt, f.eks. litt rødsprit, og tenner på så burde det gå greit.

Asken som blir igjen vil nok følge luftstrømmen når du starter opp og forsvinne ut med eksosen.

 

Det høres gjerne litt dramatisk ut, men det er nå en motor beregnet på litt temperaturer.

Selv om innsuget ikke er det varmeste stedet under drift vil nok en liten papirbrann gå fint.

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg vil støtte siste forslag. Prøv å få brent papiret, det forbrennes så fullstendig, at man skal være riktig uheldig hvis restene skal få gjort noen skade. Godt du ikke brukte polergarn, det ville vært verre.

Jeg har en Sabb, og bruker startsigaretter av sammenrullet papir. Den første gangen jeg skulle bruke dette, var jeg ikke helt klar over hvordan dette skulle monteres, noe som endte med at sigarettene falt ut av holderen inni kammeret, mens jeg trodde de var brent opp i et mislykket startforsøk, og monterte ny. Holdt på slik noen forsøk, før jeg plutselig kom i tanker om at gasshendelen var montert motsatt på denne båten, slik at det jeg intuitivt mente var full gass, var tomgang. Så når jeg fikk gitt litt gass, så startet rakleverket fordundre meg, og røykla halve havneområdet. Etter kun kort tid gikk motoren pent, sluttet til og med å lukte avsvidd bibliotek, etterhvert.

Så jeg hadde prøvd å brenne av det verste, og deretter satset på å starte motoren.

 

Lykke til i alle fall.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hallais.

Fikk kjøpt meg en smal lang tang i dag og fikk pirket ut papiret fra alle innsugene :-) Har ikke prøvd å starte, sa den overnevnte vannpumpen er demontert og på vei til VP i leangbukta i morgen for kvalifisert synsing fra dem :-) Satser på at alt er i orden i morgen ettermiddag og at "den grønne" igjen maler som en katt :-)

 

Forresten: Hvor ofte bør man rense varmeveksleren? Og er den en offeranode på denne noe sted på en ferskvannskjølt md17c? Jeg har aldri byttet noen i mine 5 år med motoren...

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...