Jump to content

ny mann med sjark..


Jtk1

Recommended Posts

muli jeg har tatt vann over hode nå...... Men jeg har kjøpt meg en liten sjark, forrige eier tok opp den i fjor høst pga liten lekasje ved proppelaksling, dette er nå tettet. til ballast er det brukt noen lette steiner, disse tenkte jeg å bytte ut med bly nå å få det under dørken. hvor mange kilo tro? den har også ligge frykteli skeivt i vannet mest trolig pga skeiv ballast? skal lakkere treverket på utsiden, hvilken lakk anbefales?

 

 

hilsen nybegynner m trebåter..

 

her er noen bilder!

 

72_-552607582.jpg

 

legg merke til hvor skjevt båten har ligget i vannet

 

72_49212533.jpg

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt.

Jeg tror ikke det er så lurt å lakkere båten. Jeg tipper det er brukt Owatrol deksolje1 og deksolje2 på båten tidligere. Skal du fortsette med dette må du først fjerne hinnen fra deksolje2. Dette gjør du enklest med en varmepistol og en skrape. Så må skroget mettes med D1, 10 til 30 strøk vått i vått, før du legger ny D2. Gjør du dette riktig har du en flott båt i mange år.

 

Anbefaler det å søke litt på forumet så finner du masse lesestoff. Når det gjelder vannlinjen kan dette skyldes flere ting. Jeg anbefaler det å teste dette når båten ligger på vannet. Mange bruker blylodd som ballast. Hør innen noen dekkfirma i området om du kan få brukte ballanselodd. Det burde være sesong for dette nå.

Lykke til med båtpussen

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...