Jump to content

Forbruksmåler til Yanmar 6LPA-STP2?


borghans

Recommended Posts

Er på jakt etter forbruksmåler for dieselmotor selv, men dette har vist seg å ikke være så enkelt. En må jo måle gjennomstrømming / flow både tur og retur for å finne det eksakte forbruket, og det bør temperatur korrigeres også. Flowscan har en del slikt utstyr men den norske importøren virker ikke særlig oppegående.....

Link to post
Share on other sites

Det blir i så fall å montere på tur og retur slange, ja. Motoren har ikke noe innebygd måling. Floscan er en mulighet, mye brukt i USA iallfall. Min forrige kartplotter var Navman. Navman hadde målere for tur og retur som kunne tilkobles for å få opp forbruk i liter pr. nm og sikkert "kjørekomputer". Det fantes visst et eget instrument til dashbordet også i tilfelle du ikke skulle bruke kartplotteren. Navman heter Northstar nå, og jeg tror de fortsatt har sånt. Fins sikkert flere produsenter også.

 

Jeg sjekket prisen på Navman sensorer for ca. tre år siden, og syntes det ble for dyrt for meg. Men jeg husker ikke hva det kostet.

Redigert av arnearmoa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finnes det en måler som kan monteres på en Yanmar 6LPA-STP2, som viser hvor mye diesel som motoren bruker, på samme måte som i en bil hvor man kan velge mellom øyeblikksforbruk og forbruk over tid? Hvor kan man kjøpe en slik sak, om det finnes?

 

Til en motor skal du bruge Floscan 950m-Bos-2k Flowmeter. Prisen er nok det billigst i USA med den US$ kurs der er for tiden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...