Jump to content

Skraping av bunn og valg av primer


Sjøgang

Recommended Posts

Da har jeg begynt skrapingen av gammel bunnstoff..

Frykter at dette kommer til å ta litt tid da det er mange lag med mulig en blanding av mykt og hardt bunnstoff.. Det innerste laget sitter veldig godt og lurer på om jeg må prøve meg med malingsfjerner eller lignende.

Hvis ikke så lurer jeg på om det blir greit nok å pusse lett ned og prime med Biltema sin Epoksyprimer før jeg legger på mykt bunnstoff.

 

Så langt ser det ikke ut som jeg har skadet Gelcoaten noen plasser og kunne kanskje bare ha lagt bunnstoff rett på, men det er kanskje best å få på en ordentlig primer for å sikre vanninntrenging.

Båten er 24 fot og ligger bare på havet i sommermånedene..

 

Hva anbefaler dere meg å gjøre?

Link to post
Share on other sites

Om du skal bruke primer skal denne legges rett på skrog, altså alt gammelt bunnstoff skal av. Jeg brukte en sparkelspade av metall og varmet lett med varmluftpistol på min. Jeg brukte hempel sin light primer. Fin o jobbe med, med vannvittig lite drøy. 2 liter på en 15 fot

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...