Jump to content

Hvordan få ut bolt som sitter så hardt at slegge ikke rikker den?


Sturee

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en mercury orginal kontrollboks. De tre boltene for å feste den ville jeg bytte ut med skruer, fordi det ville blitt vanskeloig/umulug å komme til på innsiden. alle tre satt fast, men ved hjelp av en slegge, har jeg fått ut to av dem. når jeg slår kommer det ut noe hvitt pulveraktig, om det hjelper... men den siste lar seg ikke rikke, den sitter så hart at uansett hvor hart jeg slår vil den ikke bevege seg en millimeter, noen som har tips til hvordan jeg kan fp den ut?

 

Mvh NT

Link to post
Share on other sites

slagtrekker er et magisk verktøy.... om den ikke slipper da må du borre =)

Kan prøve å steike den litt med en gassbrenner. Da utvider den seg og når ting kjøler seg ned igjen, er d ofte at skruen slipper. Men ikke varm den til den gløder. Da blir bare stålet sprøtt...

Regner med at det er snakk om en rustfri skrue i aluminium. når du setter inn de nye skruene bør du sette inn skruen med "Aqua Shield Underwater Lubricant" fra http://www.rovsco.com/aqua-shield.cfm

Da skal du se at de gir seg mye lettere....

Link to post
Share on other sites

Skal du slå, er det viktig at ingenting rundt fjærer. Bygg opp bak med noe som ikke fjærer og som har et hull/forsenkning der hvor bolten skal ut. Rustløser + kontante slag kun på bolten bør gi resultater. Om området rundt fjærer ørlite grann, mister du veldig mye av momentet i slaget.

 

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...