hawthorne Startet 5.Mai.2011 Del på Facebook Startet 5.Mai.2011 Har en F150 utenbordsmotor, som sitter på en Yamarin 64. Hvem gjør service på dette merket? Ønsker et sted jeg kan kjøre båten til, få tatt service, og ta med båten tilbake. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
step Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Du kan prøve han her. Båtmotoren AS – 23 38 94 60 Stephen.T. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Eller her: http://www.marinaas.no/ Ligger på nesset ved avkjøring til nesodden. Yamarin og Yamaha forhandler. Åpent 9-17 lørdager 10-14 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Jeg bruker Oslo Marineservice. Fint arbeid til riktig pris. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
victor Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Fornebu marina - oksenøya? Gjorde det på 90 tallet ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hawthorne Svart 22.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2011 Hva skjer? Ringt Marina AS mange ganger, aldri svar. Ringt Båtmotoren AS mange ganger, aldri svar. Er de lagt ned? -Jørn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shallabays Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Er det noen som vet om noen som reiser ut for å ta service på Yamaha motorer? Yamaha Norge krever vel at et autorisert Yamaha verksted skal ta service første tre år for at garantien skal gjelde? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Yamaha Norge krever vel at et autorisert Yamaha verksted skal ta service første tre år for at garantien skal gjelde? Et autorisert verksted ja, men trenger ikke å være merkeverksted er slik jeg har forstått det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shallabays Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Følgende står på hjemmesidene til Yamaha Yamaha arbeider kontinuerlig med å gjøre våre produkter enda mer pålitelige, sikre og driftsøkonomiske. Vi håper at ditt Yamaha Marineprodukt skal fungere feilfritt i mange år, naturligvis under forutsetning av at service og vedlikehold foretas på anbefalt måte av et autorisert Yamahaverksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Halling Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Kan ikke kreve det etter EUs lover Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Uansett hva Yamaha måtte mene og si så gjelder fortsatt norske lov i Norge. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Hva skjer? Ringt Marina AS mange ganger, aldri svar. Er de lagt ned? De er ikke lagt ned, men midt på sommeren kan det være redusert kapasitet pga. ferie, Det er full bemanning nå, ringte dit istad. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hawthorne Svart 2.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2011 (redigert) Ringt Marina AS mange (mange) ganger, over utallige dager. Fikk endelig tak i dem i dag. Ble nå enig om service-opplegget. Spurte også om vinteropplag, og om de kunne sende prislista på mail. Det var ikke mulig, men jeg kunne hente den fra nettsiden. Ok, fint. Gikk senere inn på nettsiden marinaas.no, og word-dokumentet med priser lar seg ikke downloade. Ringer igjen, ikke svar. Ringer mange ganger faktisk. Har for øvrig også sendt en mail, men det var tidligere i dag. Lurer på om jeg får svar (forventer selvsagt ikke svar på dagen). Hvis denne gjengen representerer servicenivået i bransjen, er jeg skremt. De er helt utilgjengelige, og dette er en autorisert forhandler av min båt og motor (Yamarin 64dc). Sikkert topp teknikkere, men salg har dem ikke peiling på. Men de har kanskje ordrebøkene fulle. For ordens skyld: jeg har også ringt andre, uten å få svar. Skal det være så vrient å få lagt igjen noen 1000-lapper for at noen skal ta service på min Yamaha-motor? Denne gjengen kunne vært stinne av $$$, med litt opplæring i salg og service. -Jørn Redigert 2.September.2011 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 (redigert) Marina AS er vel et sted det er best å dra til fremfor mye ringing eller korrespondanse. Mannen er svært vennlig og har holdt på med Yamaha i en mannsalder og svarer villig vekk i butikken. Men det kan kanskje finnes andre utfordringer. Stedet kan neppe sies å være sterkt "salgsorientert". De er nok heller ikke overbemannet. Selv ga jeg opp å vente på en lite kurant del etter å ha møtt opp og bestilt samme delen 3 ganger ved oppmøte i butikken. Hver gang ble bestillingen tatt opp på nytt. Kjenner ikke til prisnivået eller kvalitet på arbeidet da jeg så langt har gjort alt arbeide selv. Men det er nok av Yamaha'er i fjorden, så de har ganske sikkert mer enn nok å gjøre. Innerst i Bunnefjorden er det jo også opplag for svært mange båter. Har forståelse for at det kan være lurt å la være å ta telefonen for å få gjort reparasjonsarbeidet man holder på med. Den kunden som i stedet møter opp har gjerne konkrete planer og vilje til handel. Redigert 3.September.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hawthorne Svart 3.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2011 Det som facinerer meg mest, etter å hatt båt i 5-6 år, er at service'en "rundt om" stort sett er fraværende (med noen unntak, selvsagt!!). Jeg kan lite "teknisk" om båter og motorer, og føler meg ofte dum i møte med forskjellige båtsjapper/verksteder. Det må være mulig å bli rik for de rette folka i denne bransjen. I våres skulle jeg bestille en ladekabel til denne Yamaha-motoren (F150, 2008). Ringte forskjellige forhandlere rundt i Norge for å sjekke prisen. Av 4, var det én som gav tilbakemelding. Bestilte dog fra Usa, da prisen var under halvparten. Noe tilsvarende når jeg skulle bytte kalesje til Yamarinen. Ingen tilbakemelding på pris etter henvendelse, eller en skyhøy pris fra de få som kom tilbake. 1/3 av prisen ved å bestille direkt hos produsenten i Finland. De gav tilbakemelding umiddelbart, forøvrig (etter en epost fra websidene). Merkelig bransje - i det minste for en som ikke er veldig vant med systemet. Båtforhandlere har mye å lære av bilbransjen, som har tatt 7-milssteg siste 10-åra. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hawthorne Svart 3.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2011 Kom over denne (vedr prisnivå): http://www.svd.se/nyheter/inrikes/razzia-mot-misstankt-batkartell_6421424.svd Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.