Jump to content

Nor-Dan Puma 420. Hvor kan jeg kjøpe deler?


KristianH

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal kjøpe en Selco Selsprint og pusse den opp, slik at den blir ganske lik på en Nor-Dan Puma 420. Men jeg finner ikke ut hvor jeg kan kjøpe orginaldeler. Har sett noen bilder på finn.no av noen knalltøffe Puma stoler som jeg har fryktelig lyst på. Trenger også vindskjerm.

 

Så om det er noen som vet om en plass, så hadde det vert kjempeflott!

 

Har ikke kjøpt Selco Selsprint enda, så om det er noen som har det, eller vet om noen som skal selge det, så ta kontakt!

 

Takk på forhånd!

Link to post
Share on other sites

Nor-Dan solgte formene for noen år siden til en eller annen kar som startet Puma Boats og fortsatte å støpe i de samme formene.

Det var en annonse på Finn i fjor fra Puma Boats, men har ikke sett noe i år, mulig de har lagt ned.

 

Siden båtene ble produsert frem til i fjor, også med vindskjerm osv. så går det helt sikkert an å få tak i dette enda da slikt som regel produseres av andre.

Usikker på hvem som har produsert til Puma, men ville nok tippe at det var Ertec?

 

Det står også noe om disse båtene i denne tråden!

 

Prøv å ring til Nor-Dan, det står på sidene deres at de ikke lenger leverer deler til disse båtene, men de må da kunne opplyse om hvem det var som laget interiøret og vindskjermen den gangen de produserte disse.

Nor-Dan brukte vel ved nærmere ettertanke Helly Hansen pro til en del ting, blant annet kalesjer og noe annet, mulig det er de som har hatt noe med setene og gjøre også, selv om jeg tviler.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Tusen takk for kjempe nyttig hjelp!

 

Ser at ertec har en vindskjerm som ligner litt, så jeg skal sende en e-post til de og høre om det stemmer.

 

Sendte en mail til Nor-Dan i sted, der jeg spurte om stolene og vindskjermene. Kom også over en side der det stod at det var Helly Hansen som hadde laget kalesjene, og at de kanskje hadde målene fortsatt.

Redigert av KristianH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har nå fått svar fra ertec, og de sa at Frode Strandli hadde tatt over produksjonen av Puma-båtene. Han kan kontaktes på mob. 90066450. Skal snakke med han i morgon om vindskjermene og stolene.

 

Tenkte jeg skulle holde tråden oppdatert viss det er noen lurer på det samme som meg ved en annen anledning.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...