Jump to content

Min Eberspächer blåser kun kald luft,hva er galt?


Nidelv 28 Søgne

Recommended Posts

Mange tråder om batterier, volt/amper osv osv her på BP

Min erfaring er at Eber (sikkert andre også ) trekker noe sykt med Amp når brenneren skal starte det varer jo bare i kort tid men er ikke batteriene spreke så greier de ikke levere varen :thumbsup:

 

Jeg hadde samme problemet som deg i fjor og det førte til at jeg nå har tatt ut 2 av totalt 4 forbruksbatterier. Tok ut de to som holdt dårligst på hvilespenning.

 

Håper det skal gi resultater i tillegg til at dynamoen får litt mindre å jobbe med :thumbsup:

 

Nå skal de sies at jeg har landstrøm og har da muligheten til å få litt påfyll når jeg ligger til brygga.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også samme strømproblemer med Eber`n jeg hadde i en tidligere båt hvor jeg hadde nye batterier.

 

Hadde to alternativer for å starte den:

Enten ha landstrøm eller starte motoren til Eber`n hadde startet.

 

Hvis jeg ikke hadde solgt den (ble opplyst om under salget) så hadde jeg byttet til kraftigere ledningstilførsel og gått over alle koblinger.

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...