Jump to content

Noen som savner båt eller person i Kristiandsand


skage

Recommended Posts

Vil tippe det er en veg rett over der bilde er tatt.Hadde denne gått på land i høy fart hadde nok skadene vært værre. Denne har nmok blitt dratt opp av en bil eller no.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Nei, ikke vet hjeg. Men det så ut som et fareskilt øverst til høyre i bildet til Ingar. Ligger masse tau foran båten, så jeg vil fremdeles tro at den har blitt dratt opp fremfor å ha gått på holmen. Kanskje en vinsj som man spenner fast i fjellet eller no.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hallo, du har ikke smakt på rompespriten vel ? :rolleyes:

 

Kanskje du kan forklare hvordan den har kommet seg dit da, uten at fører har skada seg voldsomt?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Eller falt overbord pga. et illebefinnende, alene ombord med full fart på båten? Den rumpespriten du har fått i deg polarn må ha "gått deg helt til hodet".

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

uten å spekulere i noe, men forsikringssvindel forekommer jo. Kalesjen pakket ned og greier.. Eneste som indikerer at det ikke er eieren som har stått for dette er at fenderene henger ute :)

Er det grå vannholdig drevolje eller lakken fra drever som er på svaberget like ved vannkanten?

Hvor høy tidevannsforskjell er det i det området? 20 cm? -er det sannsynlig at båten kan komme så langt opp på land "for egen maskin"?

uansett, standard undersøkele/utredning av slikt er jo å finne ut av om den eventuelle tjuvkoblingen av startmekanisme faktisk starter båten, eller er det brukt riktig nøkkel og ledninger tilsynelatende er koblet sammen.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke tenke meg at det var fører ombord da båten traff øya, da ville nok politiet ha funnet restene av et menneske smørt utover rundt omkring... At fender og tau ligger som det gjør kan nok ha med sammenstøtet å gjøre. Har vanskelig for å forstå hva som kan være motivet til gjerningspersonen/e.

Link to post
Share on other sites

etter opplysningene i atikkelen og dømme samt foto, tenker jeg noen tanker..

 

Sett at den er stjålet:

Ettersom det er tatt løsøre og utstyr fra denne, deretter idiotisk nok kjørt på land, så er det norske dritunger som har gjort dette. Kjapt omsettelig småvarer som ikke krever store nettverket for å omsette. Deretter en litt artig tur hvor de må ha hatt følgebåt.

 

Det er nepp utenlandske "bander", som ofte blir anklaget, fordi de har et organisert nettverk som er i stand til å håndtere de reelle verdiene i båten, motor og drev. Dernest også kapasitet til å plukke dette av. I så henseende ville nok ikke båten blitt kjørt til havs på et skjer, da det skaper for mye oppstyr.

 

Hva jeg faktisk tenker om saken bør jeg nok holde for meg selv for å ikke mistenkeliggjøre noen.

Link to post
Share on other sites

Men det så ut som et fareskilt øverst til høyre i bildet

 

Fareskiltet er friarealskilt.

 

Jeg tror den Dynamicen kan komme så langt for egen maskin. Engang kom vi rett etter en risør 27, max 7 knop, og nesten hele båten var tørr på svaberget.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Kanskje du kan forklare hvordan den har kommet seg dit da, uten at fører har skada seg voldsomt?

Hvis du hadde lest tråden i fra begynnelsen av og sjekket linken som lå der hadde du forstått rimelig kjapt at båten har kjørt på land. Om fører er skadet eller ikke har jeg ingen formening om.

Link to post
Share on other sites

Å herregud :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

Greit, etter å ha lest litt nøyere så har de nok satt båt i full speed fra en annen båt.

 

 

Enig med deg der,det må finnes spor etter skadede personer i den farten der.

 

Trur dem har hatt en annen båt,siktet seg inn og gitt fullt pådrag og stikki fra stedet.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

 

 

Hva jeg faktisk tenker om saken bør jeg nok holde for meg selv for å ikke mistenkeliggjøre noen.

Dette var faktisk det første som slo meg også, desverre :lipseal:

 

Tviler også sterkt på at det var personer ombord da båten gikk på land.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...