Jump to content

Noen som savner båt eller person i Kristiandsand


skage

Recommended Posts

En kan tro og mene hva en vil men inntil vi får vite sannheten blir alt bare spekulasjoner.

Enig i det, men det er jo stort sett det er nettforum brukes til.

Hvor sannsynlig er det at noen har stått bak roret der, uten å etterlate seg en noen spor. Ikke så mye som en bloddråpe.. :confused:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Eller ramla i sjøen da han skulle pisse, edru eller ei?

 

Trur dem har hatt en annen båt,siktet seg inn og gitt fullt pådrag og stikki fra stedet.

Utrolig hvilken fantasi du har. Hvordan vet du at det var flere ombord da du skriver "dem"? Og hvordan har de "stikki fra stedet"? Jeg trodde det kun var en person i historien som klarte å gå på vannet,; Jesus! Og som frafallen kristen, tror jeg det også var en antakelse og bløff av forståsegpåere i ettertid.

 

Lars H.

som kjeder seg og venter på

morgendagen og en ukes tid i båten

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Handler ikke om fantasi,men teori og hva som faktisk er mulig,ser man på hvordan båten ligger,merker på fjellet,skader på skroget så har båten hatt fart.

Og hadde det vært folk ombord så ville dem skadet seg ganske betraktelig.

 

Her har dem sikkert stjålet båten,ribbet den.

Hatt en medhjelper som kom ut i båt,la seg på siden av denne båten her,strakk seg over og ga pådrag, kjørte så fort avgårde med sin egen og sitter ett sted nå og prøver og selge deler.

 

Min teori og sikkert ikke alene om den.

Det er jo faktisk det som virker mest sannsynlig,SÅ LENGE det ikke er funnet noe tegn på skadet person eller omkomne.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hvor farlig er det? Noen som har prøvd?

 

Jeg har gjort det, midt mellom norge og sverige kom en kompis jeg hadde lyst å sitte på med så jeg bare hoppa, heldigvis så han seg nødt til å plukke meg opp.... det var endel varmere i vannet den dagen. Jeg hadde mannskap i båten min da så den kom trygt frem den og.

Link to post
Share on other sites

Kanskje det var en alien fra det ytre rom som med sin kraft kuttet fortøyningene, via internett aktiviserte motor og autopilot og styrte båten mot holmen for å få litt action? Kanskje han/hun syntes at vi jordboere var et utrolig kjedelig folkeferd!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kanskje det var en alien fra det ytre rom som med sin kraft kuttet fortøyningene, via internett aktiviserte motor og autopilot og styrte båten mot holmen for å få litt action? Kanskje han/hun syntes at vi jordboere var et utrolig kjedelig folkeferd!

 

Skal ikke diskutere fantasi med deg tydeligvis,for der er du way over me :thumbsup:

 

Men etter og ha jobbet en del med forsikringssaker o.l så har jeg en del innsikt i tidligere "uhell"

Og dette her er dessverre ikke noen sjelden teori som har rot i virkeligheten.

Jeg sier ikke at det ER dette som har skjedd i denne saken.

Men pr nå så er det ikke så mange teorier som kan være alternativer mtp at det ikke er funnet spor av blod,skadet person eller omkomne.

 

Men setter en stopper for mine meninger angående denne saken,det finnes nok hårsåre personer som liker og kverulere og lage diskusjoner.

 

Håper på en fin sommer jeg og at jeg slipper og bli utsatt for en slik hendelse,ønsker også samtlige andre her inne en god sommer og mange fine dager/netter på sjøen :sailing:

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

La oss si at "noen" ihvertfall har satt den i gear, full gass, og latt den gå til havs eller bevisst mot holmen. Det er sannsynlig at det ikke var noen ombord under sammenstøtet, men man skal aldri si aldri.

Uansett skal en ha flaks om det tauet som var festet i bauen ikke gikk i propellen mens den var i fart...Men det er jo besynderlig at det ligger på langt opp på land, dersom ingen har vært på land. Det er jo ikke umulig at den er forsøkt dratt på sjøen igjen slik at den synker.

 

Videre GENERELLE betraktininger om forsikringssvindel:

Dersom eier ikke har skadeforsikring på en gjenstand, her en båt, er er det grunn til å tro at eier ikke har gjort dette med overlegg.

Har en eier en tyveriforsikring, er det ikke uvanlig å fremkalle et "tyveri" dersom det har oppstått en skadesituasjon eller lignenede som ikke dekkes av noen forsikring. Å manipulere "åstedet" slik at det fremstår som at det har blitt begått et tyveri, er da ikke uvanlig i slike situasjoner.

Ved undersøkelse vil en naturlig nok søke å få klarhet i om et tyveri faktisk har funnet sted, for eksempel ved at tjuvkoblingen faktisk kan starte motoren slik at båten lar seg bruke. Er det andre skader på båten eller motor som IKKE er forenlig med skadene som kan ha oppstått under dette sammestøtet.

Tjuvgods dukker stort sett helt eller delvis opp igjen dersom det er i omløp blandt lokale småkjeltringer. Hva som har skjedd kommer nok for en dag. Det snakkes nok blandt ungdommer.

 

Edit: angående tauet...så skal det isåfall finnes en dregg der oppe da :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det er jo besynderlig at det ligger på langt opp på land, dersom ingen har vært på lang.

Dersom det er en tung dregg i enden, er det ikke usannsynlig at det har blitt kastet frem under bråstoppen.

 

Men det ble virkelig en spekulasjon.... :giggle:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Båten tilhører kammeraten min og jeg kan avkrefte at det er snakk om forsikringssvindel.

Kjernekar som er født og oppvokst i Blindleiea og har over 30 års erfaring med båthold og overhode ikke har behov for å lure til seg penger på uærligvis !!!!

 

Båten er blitt ribbet for puter/Stoler bord stereo og annet løsøre.

For de som lurer på hvorfor kalesjen var nede så kan jeg informere om at eier

bruker havnekalesje når båten ligger ved brygga.

 

Dette er en trist sak at man ikke kan få lov til å ha eiendelene sine i fred :headbang:

 

Kan nok tyde på at båten har blitt sendt avsted uten fører for fullfart kansje ut i sjøen mot Skagerak....Da den er blitt stjålet i Lillesand kommune er det kansje ikke utenkelig at den kan ha gått i en bue og truffet holmen ytterst i innseilingen til Kristiansand ?? Nei det blir bare spekulasjoner hva som er skjedd..

Link to post
Share on other sites

Greit nok å diskutere hva som har skjedd og hvordan den kan ha kommet så langt opp på holmen.

 

Det jeg ikke liker i denne tråden er at noen nærmest tror at dette er forsikringssvindel. Denne båten har en eier, dvs et konkret menneske. Da blir det for drøyt at man drar inn forsikringssvindel i spekulasjonene.

Link to post
Share on other sites

I og med at jeg er en av de som har brukt ordet "forsikringssvindel" så understreker jeg at jeg ikke har grunn for å mistenke eier av den aktuelle båten for å ha begått dette. Som nevnt var det generelle betraktninger. Dersom jeg har blitt oppfattet for å ha konkrete spekulasjoner omkringe forsikringssvindel i denne saken, så beklager jeg det, da jeg ikke har grunnlag for det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...