skage Startet 11.Mai.2011 Del på Facebook Startet 11.Mai.2011 http://go.sol.no/go/e/c_21a;afu=www.sol.no/http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article865134.ece Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 (redigert) Eieren hadde sett båten igår kveld og den må ha blitt stjålet i løpet av natten. Tyven borte vekk... Redigert 11.Mai.2011 av Lazy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Triste greier med båten som ble ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Båtkollisjonen fortsatt en gåte for politiet Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Vil tippe det er en veg rett over der bilde er tatt.Hadde denne gått på land i høy fart hadde nok skadene vært værre. Denne har nmok blitt dratt opp av en bil eller no. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mulligan Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Er det vanlig nede på Sørlandet og kjøre rundt med fangline og sleper hengende fra baugen? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Vil tippe det er en veg rett over der bilde er tatt. Nå har det vel aldri vært verken biler eller vei på denne holmen, da Revholmane ligger med sjø på alle sider midt ute i byfjorden ved Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Vil tippe det er en veg rett over der bilde er tatt. Vei ? På Revholmen ? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Nei, ikke vet hjeg. Men det så ut som et fareskilt øverst til høyre i bildet til Ingar. Ligger masse tau foran båten, så jeg vil fremdeles tro at den har blitt dratt opp fremfor å ha gått på holmen. Kanskje en vinsj som man spenner fast i fjellet eller no. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hansi Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Kanskje en vinsj som man spenner fast i fjellet eller no. Hallo, du har ikke smakt på rompespriten vel ? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Hallo, du har ikke smakt på rompespriten vel ? Kanskje du kan forklare hvordan den har kommet seg dit da, uten at fører har skada seg voldsomt? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mix Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Nei, ikke vet hjeg. Tydeligvis ikke. Følg linken Ingar la ut, og sjekk alle bildene, de teoriene dine er jo bare tull. Eller la rompespriten ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 (redigert) Å herregud Greit, etter å ha lest litt nøyere så har de nok satt båt i full speed fra en annen båt. Redigert 12.Mai.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Eller falt overbord pga. et illebefinnende, alene ombord med full fart på båten? Den rumpespriten du har fått i deg polarn må ha "gått deg helt til hodet". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Gjengmentaliteten på BP altså. Slår en hopper resten på. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Eureka Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 uten å spekulere i noe, men forsikringssvindel forekommer jo. Kalesjen pakket ned og greier.. Eneste som indikerer at det ikke er eieren som har stått for dette er at fenderene henger ute :) Er det grå vannholdig drevolje eller lakken fra drever som er på svaberget like ved vannkanten? Hvor høy tidevannsforskjell er det i det området? 20 cm? -er det sannsynlig at båten kan komme så langt opp på land "for egen maskin"? uansett, standard undersøkele/utredning av slikt er jo å finne ut av om den eventuelle tjuvkoblingen av startmekanisme faktisk starter båten, eller er det brukt riktig nøkkel og ledninger tilsynelatende er koblet sammen. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Kan ikke tenke meg at det var fører ombord da båten traff øya, da ville nok politiet ha funnet restene av et menneske smørt utover rundt omkring... At fender og tau ligger som det gjør kan nok ha med sammenstøtet å gjøre. Har vanskelig for å forstå hva som kan være motivet til gjerningspersonen/e. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 etter opplysningene i atikkelen og dømme samt foto, tenker jeg noen tanker.. Sett at den er stjålet: Ettersom det er tatt løsøre og utstyr fra denne, deretter idiotisk nok kjørt på land, så er det norske dritunger som har gjort dette. Kjapt omsettelig småvarer som ikke krever store nettverket for å omsette. Deretter en litt artig tur hvor de må ha hatt følgebåt. Det er nepp utenlandske "bander", som ofte blir anklaget, fordi de har et organisert nettverk som er i stand til å håndtere de reelle verdiene i båten, motor og drev. Dernest også kapasitet til å plukke dette av. I så henseende ville nok ikke båten blitt kjørt til havs på et skjer, da det skaper for mye oppstyr. Hva jeg faktisk tenker om saken bør jeg nok holde for meg selv for å ikke mistenkeliggjøre noen. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Men det så ut som et fareskilt øverst til høyre i bildet Fareskiltet er friarealskilt. Jeg tror den Dynamicen kan komme så langt for egen maskin. Engang kom vi rett etter en risør 27, max 7 knop, og nesten hele båten var tørr på svaberget. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Nonsense Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Høy fart gir båt langt på land, det har vi sett før. Mener det tidligere i uken lå ett bilde av cockpit, hvor det hang ledninger under ratt, som tydet på tyvkobling. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Kanskje du kan forklare hvordan den har kommet seg dit da, uten at fører har skada seg voldsomt? Hvis du hadde lest tråden i fra begynnelsen av og sjekket linken som lå der hadde du forstått rimelig kjapt at båten har kjørt på land. Om fører er skadet eller ikke har jeg ingen formening om. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Å herregud Greit, etter å ha lest litt nøyere så har de nok satt båt i full speed fra en annen båt. Enig med deg der,det må finnes spor etter skadede personer i den farten der. Trur dem har hatt en annen båt,siktet seg inn og gitt fullt pådrag og stikki fra stedet. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Gerhard Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Fareskiltet er friarealskilt. Nå er jeg egenlig langt utenfor "topic", men det er to skilt på øya. 1 nm utenfor er det et par til. Dette er for å måle fart på båter. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Hva jeg faktisk tenker om saken bør jeg nok holde for meg selv for å ikke mistenkeliggjøre noen. Dette var faktisk det første som slo meg også, desverre Tviler også sterkt på at det var personer ombord da båten gikk på land. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hansi Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Tviler også sterkt på at det var personer ombord da båten gikk på land. En kan tro og mene hva en vil men inntil vi får vite sannheten blir alt bare spekulasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.