Jump to content

Heitmann sin nye yacht! Jeanneau 57.


BåtfrelstMagasin

Recommended Posts

5-6mill for 57fot seilbåt er vel ikke å regne som dyrt akkurat, hadde det vært en oyster,najad eller HR så hadde den kostet det dobbelte ++

Kunne godt tenkt meg en slik som bobåt og å seile på havet med men ikke for mitt brukt når jeg skal ut på øyene med båtvennene om sommeren, det hadde nok blitt ensomt for vi kunne nok ikke lagt til der andre legger til og det samme gjelder nok i de fleste havner også.

Synes den var knallfin. Hadde jeg skulle bruke så mye penger på båt så hadde det nok blitt en bestewind istedet

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Noen gode, og noen dårlige kommentarer. Båten har totalt 8 senger. Det er ikke en båt med 4 senger og et fantastisk toalett, sånn som de mest eksklusive 57'foterne.

 

Hvis man sammenlikner båten med en Alubat eller Contest i tilsvarende størrelse, koster de 2-5 millioner mere denne. Jeanneau'en har kanskje en enkel og standard innredning, men den har utrolig med plass. Vær litt forsiktig med å si alt for mye før du har vært ombord, og sett den med egne øyne.

 

Man trenger heller ikke et gigantisk toalett, det er tross alt en båt vi snakker om.

 

Mvh Jakob Gjellestad

www.baatfrelst.com

Link to post
Share on other sites

Noen gode, og noen dårlige kommentarer.

 

Regner med jeg står for en viss andel av de dårlige.. I min min målestokk er selvsagt dette en "sinnsyk" båt som jeg aldri kommer til å ha råd til , men når først ting skal være så store og "dyre" synes JEG innredningen bør være mere eksklusiv.. Et annet treværk eller en annen farge\beis?? hadde løftet dette enkelt og billig.. Min mening er at dette så noe kielferjeaktig ut når man ser inn i lugaren....

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

 

Hvis man sammenlikner båten med en Alubat eller Contest i tilsvarende størrelse, koster de 2-5 millioner mere denne. Jeanneau'en har kanskje en enkel og standard innredning, men den har utrolig med plass. Vær litt forsiktig med å si alt for mye før du har vært ombord, og sett den med egne øyne.

 

 

Med bakgrunn i å ha vært ombord kan jeg vel bare slutte meg til at innredningens farger ikke faller i smak. Men smaken er som kjent som baken. At Jeanneau bygger rimelige båter er vel også velkjent, og jeg tror jeg på generelt grunnlag syns de får mer sving på innredningen enn f.eks. Hanse og Bavaria. Men igjen, fargevalget i akkurat denne utgaven ble litt for «beige» for min smak. Denne båten får man vel levert med ymse innredningslayout, og jeg tror nok også jeg ville valgt en annen løsning i forskipet enn på denne båten. Men her er det igjen bruksområde og behov som avgjør. Den enorme eiercabinen akter har jeg dog lite å utsette på :-D

 

Syns 49-foteren de også har utstillt gir mye mer for pengene.

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...