Jump to content

Fant perforert plastrør med tau i dieseltanken (Mysteriet er løst)


Mysigt

Recommended Posts

Svart (redigert)

Kan nok være noe sånt,var ikke noen mulighet å få byttet denne før jeg satte inn to luker

så denne har nok vært der siden 1980! Tråden på den gikk opp igjennom stigerøret og inn i dieseltanken og var også full av skit...

 

tankrens_5.jpg

Redigert av La Vida (see edit history)

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Tror egentlig ikke det, dingsen er ca 20mm i dia og nivåmåleren er 42mm. tråden gikk igjennom stigerøret og videre inn i dieselslangen så jeg tror den har vært på rett plass.

er også noe meget finmasket netting inne i "duppeditten"

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Tråden på den gikk opp igjennom stigerøret

Når du sier stigerøret, mener du da det røret hvor motoren suger diesel? (ikke retur eller lufting)

 

Forøvrig en svært mystisk sak som jeg ikke kan huske har blitt omtalt før på forumet. Ville vært intr. å finne fasiten.

Link to post
Share on other sites

Det er helt riktig Ingar, "sugerøret" til dieselpumpa.

Den er av perforert plast, er 25 mm innvendig og 250mm lang. Har sett nøyere på den nå og den er helt tom innvendig (bare full av slim/voks)

 

Er eller rettere sagt har ikke vært mulig å skifte denne før, siden den er for stor til å få igjennom hullet til "sugerøret"

Eneste muligheten må ha vært å trekke snor igjennom sugerøret for så å trekke den på plass via tankgiveren.

 

Har nå montert to stk inspeksjonsluker for lettere tilgang mht rengjøring senere

tankrens_13.jpg

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Er eller rettere sagt har ikke vært mulig å skifte denne før, siden den er for stor til å få igjennom hullet til "sugerøret"

Så med andre ord må den ha blitt plassert i tanken via hullet for nivågiveren og tauet trukket gjennom stigerøret?

Røret kan man vel, iallfall i teorien, tenke seg mulige forklaringer på. Men det tauet? :confused:

Man kan vel ikke se bort ifra at det er motoren som har sugd tauet opp igjennom røret, uten at det forklarer hvorfor det ble puttet ned i tanken.

Link to post
Share on other sites

Kan nok kanskje blitt sugd opp av motoren ja, håper noen "kloke" hoder her inne har sett noe liknende før.

 

Tror allikevel jeg kanskje i realiteten ikke trenger denne nedi her nå som det blir enkelt å få rengjort via lukene.

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Enig med deg, klare ikke å forestille meg at denne dingsen er noe som du trenger.

Rengjør tanken å smekk på lokka. Sommeren nærmer seg. :flag_bp:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Helt klart noe som ikke bør være i tanken.

Men som noen har påpekt ser det ut for at røret samler opp forurensing. Tauet kan være for å trekke det opp for rensing.

Tauet ser temmelig flisete ut i enden, kanskje det har vært festet et sted og røket av.

Litt av en søkt forklaring, men i mangel av noe bedre...

 

La Vida, er det ok at jeg spesifiserer litt nærmere i tittelen, kanskje det kan tiltrekke seg oppmerksomhet...

Link to post
Share on other sites

 

La Vida, er det ok at jeg spesifiserer litt nærmere i tittelen, kanskje det kan tiltrekke seg oppmerksomhet...

 

Det må du gjerne gjøre for min del :yesnod: skulle vært artig å visst hva "opphavet" egentlig er.

 

Og til dere andre, takk for innspill sålangt..........

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Kan det være at den har stått i påfyllingsstussen for å hindre påfylling av forurenset brennstoff, og tauet har vært festet på undersiden av lokket? Tauet har røket og dingsen har falt ned i tanken under fylling av drivstoff. Derfra så følger jeg Ingars teori om at tauet er sugd opp av fødepumpa. Bare en tanke som slo meg. :confused:

Link to post
Share on other sites

Kan det være at den har stått i påfyllingsstussen for å hindre påfylling av forurenset brennstoff, og tauet har vært festet på undersiden av lokket? Tauet har røket og dingsen har falt ned i tanken under fylling av drivstoff. Derfra så følger jeg Ingars teori om at tauet er sugd opp av fødepumpa. Bare en tanke som slo meg. :confused:

 

Syns dette kan være en mer naturlig forklaring enn at det er noe som skal være i tanken. Har verken sett eller hørt om noe slikt før.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...