Jump to content

Hvilken tresort brukes i kjølen på glassfiberbåt?


TommyAE

Recommended Posts

meterlange Divinycell 'planker' tviler jeg på at man får kjøpt, men det går an å lime sammen flere.

Husker ikke de nøyaktige målene men platene jeg kjøper er ca. 1.20 x 2.40.

Når man jobber med Divinycell og andre skum kjernematerialer er det særdeles viktig at man grunner før bruk.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det som mulligan sier!

Du kan jo snakke med et verksted, eller en (plast)båtbygger, og få divinycell kutta på mål, sikkert like billi som å kjøpe på biltema..

Da kan du få riktig tykkelse og lim til som passer til både å sparkle med og lime..

Viktig at du får laget skikkelige hulkiler, her kan en slikkepott klipt i fin bue fungere som sparkelblad.. Hulkilene er viktig at de har samme radius (ca) som aluminiums-rulla. da blir det lite eller ingen luft bobler..

Skarpe kanter funker dårlig, med glassfiber, så de må rundes eller lage hulkiler, ellers så slipper duken.

Håper du skjønte forklaringa mi.. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Stemmer det som mulligan sier!
Du kan jo snakke med et verksted, eller en (plast)båtbygger, og få divinycell kutta på mål, sikkert like billi som å kjøpe på biltema..
Da kan du få riktig tykkelse og lim til som passer til både å sparkle med og lime..
Viktig at du får laget skikkelige hulkiler, her kan en slikkepott klipt i fin bue fungere som sparkelblad.. Hulkilene er viktig at de har samme radius (ca) som aluminiums-rulla. da blir det lite eller ingen luft bobler..
Skarpe kanter funker dårlig, med glassfiber, så de må rundes eller lage hulkiler, ellers så slipper duken.
Håper du skjønte forklaringa mi.. :rolleyes:


Takker for tipset! :thumbsup:

Det har ikke vært gjort slik den gangen båten var bygget, så jeg tenkte ikke på annet enn å avrunde oppå kantene.
Jeg måtte google litt på internett før jeg skjønte hva du mente med hulkil, og fant forklaringen her: :smiley:http://nettbutikk.maritimnord.no/storefront.php?pid=7132

Jeg skal sjekke om det finnes noen plastbåt-byggere, eller verksted i nærheten.
Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Stemmer det som mulligan sier!
Du kan jo snakke med et verksted, eller en (plast)båtbygger, og få divinycell kutta på mål, sikkert like billi som å kjøpe på biltema..
Da kan du få riktig tykkelse og lim til som passer til både å sparkle med og lime..
Viktig at du får laget skikkelige hulkiler, her kan en slikkepott klipt i fin bue fungere som sparkelblad.. Hulkilene er viktig at de har samme radius (ca) som aluminiums-rulla. da blir det lite eller ingen luft bobler..
Skarpe kanter funker dårlig, med glassfiber, så de må rundes eller lage hulkiler, ellers så slipper duken.
Håper du skjønte forklaringa mi.. :rolleyes:


Takker for tipset! :thumbsup:

Det har ikke vært gjort slik den gangen båten var bygget, så jeg tenkte ikke på annet enn å avrunde oppå kantene.
Jeg måtte google litt på internett før jeg skjønte hva du mente med hulkil.

regler.png
Link to post
Share on other sites

Grunnen til at innlegget ditt fra i går er satt usynlig er følgende regel:

 

2. Sitering:

 

  • Sitér
    kun det som er nødvendig
    for forståelsen av svaret ditt.
    Å sitere et innlegg 100% er unødvendig og forbudt.
  • Bilder bør normalt slettes fra sitatet.

Grunnen til at vi har regler på dette er at unødvendig sitering gjør emnesidene lange, uoversiktlige og tunge å lese. Satt på spissen representerer det en forsøpling av forumet.

De som ikke tar hensyn til dette risikerer å få innlegget satt usynlig.

Det hjelper å lite legge inn akkurat samme innlegg i dag confused.gif

 

EDIT: og der var det en flink moderator thumbsup.gif

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...