Jump to content

Noen som er i båt på 17 mai? eller ikke


Superkul

hvordan feirer vi 17 mai   

85 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har vi muligheten, blir det 17. mai i båten. I år er fruen på besøk hos moren på 93 år i Kristiansund, så jeg og skipshunden er hjemme med defekt kokeapparat. Her et par bilder fra 17. mai i båten tidligere.

 

106-0675_img.jpg

 

108-0878_img.jpg

 

Lars H. :flag: :flag: :flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har ikke vært ute med båt på 17.mai siden 2007, da gikk vi ut etter barnetoget og var ute hele helgen... blir neppe noen ny 17. mai på sjøen før om 2 år.. da er vel 17 mai på en fredag...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har hatt noen fine dager i båten. På Valle fikk vi besøk av ”Kjøpstad” opplæringsbåten til NSRR i Kragerø. Artig å se den fra innsiden, takk Allan.

Fant ut at vi kunne ligge i båten i Langesund et par dager, så her har vi feiret dagen med besøk av barnebarn.

Dette var en kjempeide kort vei til barnetoget så dette er en fin måte og feire dagen på…

Hurrra for 17 mai. :flag: Nå får en gå på land og se Borgertoget. :flag:

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Etter barnetoget i nabobyen for å se på barnebarnet ,da var det rett ombord .Men glad jeg blei i havn,det blåser opp littt mye nu.Sol og regn og nu kraftig vind,måtte ut å fendre mere i båsen her. :cheers_wine:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg tok med vennegjengen i snekka i dag. De begynte å bli utålmodige når vi skulle starte, siden vi fikk en elektrisk feil på motoren, men vi fant ut feilen til slutt. Så i dag har jeg vært ca. halvannen time med snekka og en halvtimes tid med min jolle :) Helt greit vær her i Lillestrøm :flag_bp:

 

Gratulerer med dagen :flag:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dagen :flag:

Aldri vært i båt på 17.mai, så tenkte å ta en tur i år. Men da muligheten til å jobbe bød seg, takket jeg ja og tjente 4 båtlapper som kan komme godt med senere i sesongen :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

:flag: Gratulerer med dagen båtentusiaster!

Her i rederiet har vi akkurat mønstret av etter 5 dager på sjøen. 17. mai ble tilbragt alene i ei uthavn ikke langt hjemmefra uten både TV-forhold og mobildekning. Det regnet og blåste slik vi tilbragte hele dagen innendørs, vi koste oss med litt lesestoff og god mat. Herlig 17. mai!

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dagen :flag:

 

Er alltid i båten 17 Mai, legger den innt par dager før og overnatter til den 17. Mye liv og røre, masse besøk av familie og venner. Selv om Vågen i Bergen ble litt våt utpå dagen, ble det en fin dag. :flag:

 

MEN,et lite men... så en stor sliten snekke kjøre litt rundt i vågen før den kjørte mot båten som lå forran meg. Han traff denne på siden og fortsatte mot meg. Jeg stormet ut og fikk presset baugen mot stb, så han traff kun baug ankeret mitt. Karene i båten så veldig slitne ut.... og var to narkomane på tur... De bakket ut for så å kjøre rett i kaien i bunn av Vågen. Politiet kom og de var godt ruset. Jeg fikk heldigvis ingen skader, men den NB båten som han traff først må bytte ut rekkestøttene sine :cryin: Det kjiipe er at det er båteier som svir, da båtfører neppe var bemidlet....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...