Mariell Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Når jeg hadde kalesjebåter, leverte jeg inn kalesjen for vask og imregnering sånn ca. hvert 3. år til Maier i Stokke. Stort sett tette kalesjer. Koseter litt mer, men slipper å irritere seg over lekasjer og en vet hvor en skal klage om det er noe galt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 ........... Silikonet forhindrer bommulskjernen inne i tråden å svelle. Over tid råtner også bomullen da den ikke får lufting. En sitter igjen med en tynn polyestertråd som ikke tetter lenger. Låner denne tråden litt.... Ha fått sydd nye sømmer på sommerkalesja i høst. Bør jeg vente med å impregnere kalesja til den nye tråden har får vann og tid til å svelle opp? Holder det om jeg legger kalesja i bløt hjemme en dag eller to, la den tørke og så impregnere? Synes det er greiest å impregnere kalesja mens den er av båten. Legger den utover terrassen ( med en pressenning under ). Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Jeg var ute for dette med at kalesja lakk som en sil etter impregnering. Jeg brukte Effex (Mener det er det den heter.) Påførte med rulle. Min teori er at den nye impregneringen løste opp den gamle slik at kalesja. Løsninge ble å behandle en gang til med Effex. Deretter ble den potte tett. Så mitt råd er å impregnere to ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 er enda stabil vinneren.. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
scand26hc Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Snakket med resolve på fredag rens impregnering samt fjerning av jordslag til 1000 lappen må være bra? Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Jeg har også brukt Torvask på Tjøme. Den ble vasket og impringenert. Kjempefornøyd . Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 Er stabil fremdeles en vinner. Har brukt kalsjemakerens imprignering med godt resultat i alle år, men vannet perler seg ikke med denne imrigneringen. Lurer deror på å teste litt med stabil..? Sitér dette innlegget Link to post
NB870Ardea Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 (redigert) Kan selv varmt anbefale Stabil impregneringen. Har brukt den på 2 båter siste 3 årene, og resultatet er potte tett, samt at kalesjen får igjen litt av dybden i fargen. Vannet perler rett av. Jeg har impregnert mens kalesjen står på båten. Dårlig erfaring med å spraye på, men veldig bra når jeg bruker en såpefri svamp til å påføre med. Er kalesjen skitten vasker jeg først med lunket biotex vann, skyller godt, og impregnerer når kalesjen er helt tørr. Her er bilde av kalesjen på gamlebåten rett etter behandling med Stabil. Synest resultatet ble veldig bra. Redigert 1.November.2015 av NB870Ardea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 Send den til Torvask på Tjøme, så skal du nok se at du slipper å kjøpe ny kalesje Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
tilplan Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 (redigert) Har god erfaring med Stabil. Sprayer på to-tre ganger i året og det holder bra. Unntaktet var da jeg hadde vasket kalesjen før fjorårssesongen. Da gikk det litt tid før det var tett. Om jeg hadde sprayet på for lite eller hva annet som var grunnen vet jeg ikke. Det ble tett etter å ha sprayet på et par runder til med kalesjen på båten. Redigert 1.November.2015 av tilplan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 Vasker kalesjen med 30 grader biotexvann i badekaret, 3 runder med skylling. Biltema rulles på med minirulle og svamp. Tett, men sliter med mugg på innsiden. Usikker på om dette er måkekalesjen over eller sporer som har sittet igjen i stoffet fra tidligere. Noen som har provd boracol mot mugg på kalesje på innsiden ? Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Bruk Biltema sin kallesjeimpregnering. Brukt den i tjue år, aldri noe knussel Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Lars H. Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Jeg har bare hatt behov for impregnering 2 ganger på 20 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bigdrago Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Bruker biltem sin 👌 Vasker med biotex først og tørker. Øegger kalesjen utover terrassen og pensler det på, unngå å få på vinduer. Tett og billig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.