Jump to content

Noen som har installert baugpropell, mye vanskelig arbeid?


k.k.aunan

Recommended Posts

Hei

Du kan gå inn på denne linken her ligger video som du kan se steg for steg

http://www.sleipner.no/index.php?s=ressurser&rkat=11#ressurser

Jeg har akurat montert synes ikke det var så galt,må vere nøye og forberede godt det går fint og gjøre dette selv bruk epoxy til og støpe med ikke polyester.

Ta gjerne kontakt vist du har noen spørsmål.

 

Lykke til :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Det er ikke vanskelig. men det kommer jo an på hvor mange tomler du har...

 

Men det viktigste når du jobber med polyester eller epoxy er at du er nøyaktig med blandings forhold.

 

Det beste er og bruke en liten brev vekt..

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Jeg har benyttet polyester til baugpropellinstallasjoner minst 30 ganger uten en eneste reklamasjon til dags dato. Det er det alle båtbyggere og plastverksteder også benytter når de monterer baugpropeller. Ser ingen grunn til å bruke epoxy til slikt så lenge man sliper og rengjør godt før man begynner lamineringsprosessen. :thumbsup:

 

Det kan sikkert være en ide å høre med forsikringsselskapet sitt hva de synes om at båteierne gjør slikt installasjonsarbeidet på egenhånd. Jeg har ikke undersøkt dette, og har inntrykk av at de som gjør slikt selv er såpass oppegående at de vet hva de holder på med. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Det finnes "omreisende" fagfolk som gjør dette raskt (og rimelig?).

Alltid gøy å se en fagmann i arbeid fremfor en amatør som skal nerveslites i fremtiden og lure på om det egentlig ble ordentlig tett...

Godt å ha en kvittering å vise til forsikringsselskapet, eller?

Link to post
Share on other sites

Gjorde dette selv for et par år siden, kurrant jobb å gjøre, anbefaler å være to når du skal bestemme hvor du vil ha tunnelen. Ellers så kikket jeg igjennom filmen som de prater om her flere ganger før jeg begynte arbeidet.

Kjøpte selv et ferdig epoksy sett som du får kjøpt. Ble anbefalt dette, fordi det var enklere, og jeg slapp å legge på så mange lag med glassfiber sammenliknet med polyester. Men det er litt dyrere, og det er nok derfor verksted/proffe bruker polyester.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...