Jump to content

TV i båten m/gratiskanaler


Mogens

Recommended Posts

Det som er litt viktig er at antennen tar inn såpass at en i de fleste tilfeller får inn NRK så det går greit å se på det. En ankrer jo opp til ulike forhold i løpet av en sesong, men det må ikke være slik at en bare halvparten av gangene får inn så det går an å se på ...

 

Hvor rimelig kan en gjøre unna antennevalget da tro?

Pioner 8, With 10, Pioner 13, Rana 16US, Nor-Dan Summer Family 27

Link to post
Share on other sites

Så bra. Det hørtes ut som en fin størrelse! Ser at de har en 22" i hvert fall. Kanskje det var den du mente?!

 

Og det var ingen som hadde tips til en ok og billig antenne??!

 

1. Jeg har 24" LED TV fra Finlux. Denne ble solgt bla på Obs tildigere i vår. RiksTV godkjent og med innebygd DVD spiller etc.

2. Mener jeg tipset om en Biltema antenne i samme innlegg :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Grundig TV som overtok for en Sovos jeg gav opp. Men jeg har en Status Marine TV antenne. Den er skikkelig dårlig. Så neste gang jeg er motivert for å demontere litt innredning og trekke litt kabler er ny TV antenne høyt på lista. I dag brukes TVen stort sett utelukkende til DVD for barna da jeg praktisk talt aldri får inn nok signaler gjennom antenna. I helgen lå vi endel båter på rekke og snakket litt om temaet. Vi var tre stykk som ikke fikk inn noe der vi lå (to av oss med samme antenne) mens den siste båten fikk inn masse signaler og kanaler. Så antenna har mye å si.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Grundig TV som overtok for en Sovos jeg gav opp. Men jeg har en Status Marine TV antenne. Den er skikkelig dårlig. Så neste gang jeg er motivert for å demontere litt innredning og trekke litt kabler er ny TV antenne høyt på lista. I dag brukes TVen stort sett utelukkende til DVD for barna da jeg praktisk talt aldri får inn nok signaler gjennom antenna. I helgen lå vi endel båter på rekke og snakket litt om temaet. Vi var tre stykk som ikke fikk inn noe der vi lå (to av oss med samme antenne) mens den siste båten fikk inn masse signaler og kanaler. Så antenna har mye å si.

 

Ser du har en Family. Hvor i båten har du plassert den tv'en? Skal overta en Summer Family om et par uker ser du. Og når dere først var inne på tema om antenner. Du fikk ikke med deg hvilken antenne han som fikk inn alt hadde da?

 

2. Mener jeg tipset om en Biltema antenne i samme innlegg :wink:

 

Ja du gjorde det :thumbsup:

 

synd man må søke opp kanalene på nytt når man skifter havn

 

Det har jeg ikke tenkt på, men det må du ja :yesnod:

 

Bestilte meg en 22" Finlux i går så får vi se med antenne.

Pioner 8, With 10, Pioner 13, Rana 16US, Nor-Dan Summer Family 27

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg har ikke Family nå - nicket henger igjen fra tidligere. Men jeg ser veldig mange har TVen montert på veggen mot "passasjersetet" eller på hylla på styrbord side av køya foran.

 

Fikk desverre ikke med hva slags antenne han hadde. Han skulle kikke på boksen, men så reiste vi desverre før jeg fikk greie på dette.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg kritiserte Status Marine tidligere i denne tråden. Det kan vise seg å være ubegrunnet: jeg demonterte denne for å montere en Glomex denne uken, og det viste seg at det oppe i targabøylen var en tvilsom kobling på antenneledningen som var helt ødelagt. Med andre ord feil montering og ikke nødvendigvis noe galt med antenna. Når det er sagt: Glomexen med ny kabel er helt fantastisk. Selv i Dragsund på H-øya (for de lokalkjente) er det ingen problem å få inn signaler.

 

Sovosen: den første 12 volts kabelen (dvs støpselet) smeltet. Butikken mente det var mitt problem. Byttet uttak i båten, men også den nye kabelen smeltet. Eneste utstyret i min båt somhadde trøbbel med den kontakten, og heller ikke den nye hjalp. Det som irriterte meg mest med Sovosen var at den var veldig følsom på spenningen. Hver gang kjøleskapet koblet inn koblet TVen ut. Med Grundigen har jeg ikke merket noe slikt i det hele tatt. Grundigen gikk i dørken under et uværi fjor. Gjettet på at det tok livet av den - men den virker like fint som før.

Link to post
Share on other sites

Mindre antenner som duger under vanskelige forhold, tror jeg neppe du finner. Men under spesielt gode forhold, får du inn bilde kun med en ledningsstump inn i antennekontakten!

 

Når det gjelder gratiskanaler, så får jeg oppskriftsmessig inn de tre NRK-kanalene når jeg bruker den innebyggede dekoderen i min Grundig 19" TV uten cam og kort. Men jeg har også en ekstern Grundig dekoder med kort, dog uten abonnement på ekstra kanaler. Når jeg bruker den i feks. Holmestrand-området, får jeg også inn to lokal-TV stasjoner, TV Vestfold og TV Østfold. Dette er helt etter oppskriften, men jeg får også (i hvert fall sist helg da jeg sjekket litt) inn Bliss, Max og Fox Crime! Er dette kun et reklamestunt fra RiksTV, eller er de normalt også gratis?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...