Jump to content

Norske sjø ETTER skade!


b-e-p

Recommended Posts

Og ja..... jeg er totalkunde og ser ikke noe negativt i å være det, tvert imot.

Jeg er enig med deg i det - og får man en skade kan kundeforholdet ha betydning for hvordan ting håndteres. Dette har vært viktig for oss i alle år - men det gikk en grense når vårt forskringsselskap skulle ha 9000 kroner mer for å forsikre båten til dårlige vilkår enn Quality Broker som er spesialist på båtforsikringer. Heldigvis har jeg ikke noen egen erfaring med forsikringsoppgjør.
Link to post
Share on other sites

Hei baatplass-folket  :seeya:

Innledningsvis får jeg gjenta det jeg har sagt her inne noen ganger før. Norske Sjø en en forsikringsordning for medlemmene i KNBF og Norges Seilforbund. Ordningen eies av de to organisasjonene hvor KNBF har 60 % andel og NSF har 40 %. Forsikringsgiver er Lloyds Underwriters i London og deres representant i Norge er Hellevik Insurance i Bergen.

Etter at Norske Sjø overtok porteføljen etter Netviq Forsikring, har pågangen på nye forsikringstakere vært så stor at den administrative kapasiteten ikke helt har vært tilstrekkelig til å ta unna de sakene som kommer inn så raskt som det er ønskelig, både fra våre medlemmer og ikke minst internt. Det å øke kapasiteten med kompetente medarbeidere er ikke gjort over natten. Vi må også ta hensyn til økonomien i den forstand at forsikring ikke er veldedighet. For å holde premiene nede, må Norske Sjø også holde det administrative kostnadsnivået så lavt som overhodet mulig. Det er en vanskelig balansegang som jeg håper Norske Sjø kan få forståelse for.

Det var den generelle siden av saken. Jeg har undersøkt den saken som er utgangspunktet for denne tråden. Som vanlig viser det seg at en sak har minst to sider, men dette er neppe forumet for en slik diskusjon, men jeg tror nok at b-e-p har tatt litt hardt i når det gjelder kritikken.

På den annen side tar Norske Sjø all kritikk alvorlig og det arbeides kontinuerlig for å finne frem til enda mer hensiktsmessige og kostnadseffektive løsninger som innebærer at Norske Sjø fortsatt kan være et interessant forsikringsalternativ for båtfolket. Konstruktiv kritikk er derfor et positivt bidrag i denne prosessen!

Hilsen Syvert  :flag:

 

Skjønner at det er to sider av saken, det er det gjerne alltid. Når det gjelder kundebehandling generelt, vil jeg bare si at det er to ting kunder absolutt vil ha : tilbakemeldinger og oppfølging. Det koster en bedrift veldig lite å være gode på dette. Selv Outlook, som er standard i de fleste bedrifter, har funksjonalitet for dette.

Og husk at det kan ta år å bygge et godt rykte, men 1 minutt å ødelegge det fullstendig.....

 

Mvh

Thomas

Link to post
Share on other sites

Litt OT, men pytt :-)

 

Mitt inntrykk er at forsikring er et lotterispill. Noen er heldige, andre er ikke det. Siden forsikringbransjen er fullstendig underlagt markedskreftene, er den samtidig underlagt "pengers" viktigste "leveregel": Bruk penger kun når et eller begge av disse krav kan innfris; enten mulighet for inntjening, eller mulighet for å vinne anseelse.

 

Forsikringsbransjen fungerer i dag mer som en kapitalbedrift på linje med bankene, hvor inntjening er viktigere enn å tjene et publikum. Derfor lager de sine egne statistikker om hva som kan tjene selskapet og hva som ikke gjør det. Poliseprisen blir parameteret som benyttes for å trekke til seg ønskede kunder, og til det motsatte. Fordi statistikkene ikke er de samme i alle selskap, vil én kunde være noe et selskap ser med blide øyne på, mens den samme kunden er uønsket i et annet selskap.

 

De som selger forsikringer i de enkelte selskaper, er først og fremst selgere. De har ikke greie på hverken biler, båter eller hus, derfor oppleves også poliseprisen den enkelte kunde blir presentert, ofte som uforståerlig, eller urettferdig. Hvorfor skal en kunde betale ca. kr. 10 000,- for en båt verd kr 200 000,- mens en annen betaler kr. 2500,- for en båt verd kr. 30 000,- Det må da være billigere for et selskap å betale ut kr. 30 000,- ved totalhavari enn kr. 200 000,-? Forstå det den som kan.

 

Resultatet er ofte utro kunder, som løper det reneste hinderløp mellom selskapene for billigst mulig polise, mens selskapene på sin side finner på nye tricks for å atter tiltrekke seg kunder. På dette alter ofres kunnskap om forsikringsobjektene, og forståelse om at selskapene er til for kundene, ikke omvendt, som igjen fører til dårligere service den dagen en trenger det.

 

Jeg er ingen talsmann for reguleringer, men noe av det beste fra planøkonomiens tidsalder (70-tallet) kunne vi med hell bragt med oss inn i dagens økonomi.

 

Jeg har dessverre ingen løsninger på hva vi skal gjøre med dette her, og derfor blir kanskje innlegget litt dust, på den annen side tenker jeg at det kan være lurt å tenke igjennom hva som skjer, og faktisk stille krav til de som skal yte oss tjenester. Hovedsaken i denne tråden var dårlig service fra NS, selv om saken har flere sider, hører det ingen steder hjemme å ikke lese mail og gi tilbakemelding til kunden. I det denne tråden dukket opp ble det fart i sakene. Tilfeldig? Neppe. Det viser at dårlig publisitet er det siste selskapene vil ha. Hvorfor? Det sier seg selv. Jeg sier som to karakterer fra Vestfold: "Bak et hvert smil, skjuler det seg en mulig konkurs".

 

mvh

 

Marna  

Marna

Link to post
Share on other sites

Kan nevne at jeg sendte et spørsmål til NS her en dag angående flytting av båt i opplagperioden,  det gikk ikke mer en 2 timer før jeg fikk svar. Ønsket meg til og med God tur.

Også ved tidligere henvendelser har jeg  fått tilbakemelding innen rimelig tid, så for meg har det til nå fungert  rimelig greit. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hovedsaken i denne tråden var dårlig service fra NS, selv om saken har flere sider, hører det ingen steder hjemme å ikke lese mail og gi tilbakemelding til kunden. I det denne tråden dukket opp ble det fart i sakene. Tilfeldig? Neppe. Det viser at dårlig publisitet er det siste selskapene vil ha. Hvorfor? Det sier seg selv. Jeg sier som to karakterer fra Vestfold: "Bak et hvert smil, skjuler det seg en mulig konkurs".

Hei Marna  :seeya:

Jeg får gjenta det jeg har sagt før, nemlig at Norske Sjø er en forsikringsordning for våre medlemmer og for medlemmer i Norges Seilforbund. Jeg presiserer derfor at jeg ikke svarer på vegne av Norske Sjø, men fordi forsikringsordningen inngår i vårt medlemstilbud.

Jeg har imidlertid undersøkt denne saken nøye og jeg antar at b-e-p er enig i at saken er ikke fullt så ille som det opprinnelige innlegget ga inntrykk av? Selvfølgelig skal våre medlemmer få svar på alle henvendelser til oss og til Norske Sjø, men av og til strekker ikke tiden til og det kan ta litt lenger tid å sende et svar enn vi hadde ønsket. Dessuten gjør også vi feil av og til, men det er vi neppe alene om? Derfor er det så fint å ha Baatplassen så vi kan få ryddet litt opp både her og der!

Hilsen Syvert  :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Det er ikke vanskelig å være enig med deg Syvert. Og saken til b-e-p kjenner jeg ikke annet enn fra tråden her.

 

Det kan se ut som om Baatplassen nok en gang har fungert justerende i forhold parter i båtbransjen, og det er kjempeflott, og deler gjerne en   :cheers: i den forbindelse.

 

mvh

 

Marna

Marna

Link to post
Share on other sites

Nå er saken løst!  :smiley::cheers:

 

Problemet jeg hadde med NS var at komunikasjonen sviktet, og folk var på kurs hos dem.

Jeg har etter en hyggelig tlf. samtale med Morten hos Hellevik forsikring (Norske sjø) blitt fortalt at de nå i nærmeste fremtid skal annsette en person som bare skal jobbe med slike saker, så det skal bli bedre.

Og det er jo bra,,

Jeg har forståelse for at de vil bygge selskapet opp etterhvert som de får økonomi til det.

At det tar bare to dager å behandle og løse saken etter at jeg la den inn her kan en jo bare spekulere på, men jeg er fornøyd nå som det er over.

 

Alle mine krav ble møtt og jeg fikk kun kr 2000,- i egenandel.

Ingen aldersfradrag på skrog skader.

Så oppgjøret er jeg fornøyd med. :smiley:

 

Og jeg er fremdeles og kommer til å være i fremtiden, kunde hos Norske sjø.

Det pga. Morten virket som en man som viste hva han holder på med, og løfter om bedring i anntall folk som tar saker. Samt for min del er NS det billigste selskapet.

 

Så dette blir en god helg!  :cheers::drink:

 

Mvh,

Bjørn Erik Pedersen

Link to post
Share on other sites

Så det er derfor min forsikkring gikk opp 1000kr i år.

:headbang:

Har hatt samme premie de 2 fåregående årene. men den som skal fornyes nå i Desember,  så var premien gått opp 1000 bols.

:headbang:

 

Får håpe at dette ikke er en trend.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...