Jump to content

Hvordan blir årets båtferie?


SeaRaymond

Recommended Posts

Vi kommer til å holde oss i nærheten av Grimstad som er vår hjemmehavn. Med barn i alderen 16 - 18 år, så kan det være en idè å holde seg i nærheten. Frem til i fjor har vi vært mye mellom Lillesand og Strømstad. I fjor gikk vi til Søgne og Ny-Hellesund. Det ga mersmak. I sommer så går vi nok heller vestover enn østover.

 

Men så er det jo himla fint i Grimstad-skjæregården også da :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Begynner selv å bli dyktig lei av den forbanna vinden, båtlivet er ikke noe artig lenger med slike tilstander som vi har nå :headbang:

 

Jeg prøvde meg kjapt på met.no's eKlima og hvis jeg ikke tuller helt viser statistikken følgende utvikling i antall dager i løpet av juni-august med middelvindstyrke større enn 7 meter per sekund (Færder fyr)

 

faerder_vind_gt7.jpg

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Bare å skaffe seg seilbåt så e vinden hjertlig velkommen..

 

Jeg må innrømme at tanken har slått meg, med så mye vind som vi har her vespå på sommeren så hadde det vært greit å kunne bruke den til noe. Rett og slett gå fra "pokker, vind nå igjen" til "jippi, for en herlig frisk vind å seile i"! Er det faktisk slik blant dere seilere, at en frisk bris til liten kuling blir satt pris på når den kommer, eller vil dere også helst ha minst mulig vind sånn som vi med rullebåt vil?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

:flag: Båten fra USA er på vei, kommer 6 juni. Etter at Steyr 256 er innstallert, ser jeg frem til innkjøring av motor rundt Hvaler Øyene. 1 Juli blir det dagsturer og korte overnattinger i samme området, med innlagte Harry og Kosterturer.

Vi gleder oss, og i år slår været til!! 3 år på rad med dårlig vær skjer bare ikke !!

Link to post
Share on other sites

index: kan du dele turområdet ditt med meg, eg har nemlig aldri vind når eg skal på ferie, ifjor måtte me gå for motor heile veien til Mandal og fra Mandal til Olavsundet fekk me litt vind. Returen var vindstille til Tananger, da kom motvinden og eg fekk seilt til Haugesund.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...