Jump to content

Video av Princess V42!


BåtfrelstMagasin

Recommended Posts

Dette med videopresentasjon av båter var jo en morsom idè som dere kan bygge videre på. :thumbsup:

 

Konstruktiv kritikk:

Snakk litt roligere og tydeligere, og skru kanskje volumet på stemmene deres opp enda et hakk, og musikken ned enda et hakk :smiley: Var litt vanskelig å få med seg alt innimellom. :yesnod:

 

Ellers syns jeg det var en fin video. Kan godt være lenger med enda mer teknisk og nyttig informasjon om båten og kanskje et lite intervju med eier hadde vært en idè, om det lot seg gjøre? :wink:

 

Stå på videre gutter! Blir spennende å se neste video :clap:

 

Mvh tomzern

Link to post
Share on other sites

Fantastisk fine videoer dere lager. Men jeg får ikke hørt kommentarene da jeg ikke har lyd på denne laptopen.Stå på :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp::thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 

Mvh

Fredrik! :flag_bp:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Takk for alle tilbakemeldinger! Det er dette som får oss til å fortsette. Vi håper på å dele videoer med dere så lenge som mulig fremover, derfor er det viktig å få tilbakemeldinger på hva vi gjør, tusen takk! Grunnen til at vi ikke har fått til et realt intervju med eiere av båter er at vi ikke har god nok mic til å ta opp lyd. Vi jobber med saken for å få tak i en god nok mic til dette, og vi håper på å få til mange intervjuer fremover. Det er dette som gjør det morsom for oss, og kunne dele våre opplevelser og kunnskap via video og andre midler. Vi håper på og fortsette med dette fremover og da er det godt med tilbakemeldinger sånn at vi kan gjøre det bedre for hver gang. Vi ser frem til å dele mange videoer med dere båtfrelste i fremtiden!

 

MVH Båtfrelst :sailing:

Link to post
Share on other sites

Flott video og fin båt. Personlig hadde jeg ingen problemer med å høre kommentarene, og syntes mixen kommentarer/ musikk var godt avstemt. Er enig i at det gjerne skulle vært mer teknisk info (og gjerne lengre video). Ellers er det kanskje lurt å benytte en linse med mindre vidvinkel (fish-eye effekt) i scener der dette ikke er nødvendig for å få med mest mulig av omgivelsene.

 

Håper å få se flere lignende innslag fremover :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Personlig er jeg litt skuffet. Video må naturligvis presenteres og kuttes basert på markedet. I dette tilfellet gikk det litt for raskt dersom vi setter sørlige europa i fokus. (Norge tør jeg ikke engang nevne :saint: )

 

En presentasjon skal reflektere markedet og et salgs fokus. Vedkommende som har spilt inn og medvirket til denne presentasjoen ligger vekk fra Norge og treffer sansynligvis heller ikke i Europa men sansyligvis i statene. Her burde Princess etter mitt skjønn sett ønsket til marked forut fremfor "guttungen" prosjekt som jeg jeg antar skal være lærdommen. Dette fungerer neppe på på sikt. Her er det det eb dir som ikke har gjort jobben sin eller forstår hvordan et marked fungerer :confused::headbang:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Her burde Princess etter mitt skjønn sett ønsket til marked forut fremfor "guttungen" prosjekt som jeg jeg antar skal være lærdommen. Dette fungerer neppe på på sikt. Her er det det eb dir som ikke har gjort jobben sin eller forstår hvordan et marked fungerer :confused::headbang:

Hva har du røyka nå da?? Jeg tror du har misforstått, dette er ikke noen "promotional video" fra Princess... Dette er gutta i Båtfrelst som har lagd sin første båtpresentasjon på video...

 

Forøvrig, så støtter jeg kommentarene fra tomzern, jeg måtte konsentrere meg for å få med kommentaren fordi lydnivået var forskjellig på musikk og tale.

Men, stå på! :flag_bp:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Bra start var nå dette i hvert fall.. om bilder forteller 1000 ord, så gjør i hvert fall video susen. Veldig artig!

 

Ellers liker jeg dårlig musikk mens man prater.

Vi lever i 2011.. kjør på med bedre oppløsning på det dere laster opp : )

Vurder mer tyngde på kamera slik at kameraføring går ennå bedre!

 

meget bra!

Link to post
Share on other sites

I efterspørger kommentarer - så her er lidt efterkritik. Jeg har lavet TV i 10 år på professionelt niveau, men det er også ti år siden, så tilgiv mig hvis mine kommentarer er lidt "old-school"...

 

 

Story: Hvad vil I med denne historie? Det virker mest som en klippe/optageøvelse. Vil I fortælle historien om båden og hvad den kan? i så fald mangler der en mængde faktuelle oplysninger om teknik, udstyr mm. Vil I fortælle om ejerens oplevelse af båden? I så fald mangler der interviews med ejeren. Jeg savner begrundelsen for at jeg skal se denne video. Hvad VIL den? Det er ikke en anmeldelse, ikke en test, ikke et portræt. Lidt flere ambitioner her, please! :smiley:

 

Billedsiden: I har en flot 22 mm (el. lign.) vidvinkel og det giver flotte og spændstige interiørbilleder, men I overdriver effekten. Alle effekter, der overdrives, bliver hurtigt irriterende. Buede linier og væltet perpektiv bliver her lidt for irriterende. Brug effekter som netop dette: Effekter. Ikke som en stil. Det samme gælder "smarte" overgange/fades/wipes og tekster, der hvirvler ind og ud. Det er nybegynderens kendetegn at overdrive netop dette.

 

Musik: Valget af musik med vokal forstyrrer speaken og mixet er alt for højt. Det er sagt tidligere her. Hvorfor har I valgt Moby til underlægning? Er der en mening med dette valg eller er det fordi I blot synes at det er god musik?

 

Generelt og opsummerende: Det er nødvendigt at I er mere ambitiøse med at gøre klart hvad det er for en historie, I ønsker at fortælle. Først når dette står lysende klart for jer vil det også blive interessant for seeren. Bug derefter effekter SPARSOMT til at understrege historiens pointer - både visuelt og auditivt. Valg af linser, beskæringer, lyssætning, musik og visuelle effekter skal ske for at underbygge jeres historie. Ikke fordi de ser coole ud. :cool:

 

Håber ikke dette var for hård en efterkritik! Men hvis I vil have nogen til at SE det, I laver, så skal I være mere ambitiøse med indholdet og ikke stille jer tilfredse med at have sat billeder sammen i en rækkefølge!

 

Andy

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Vi lever i 2011.. kjør på med bedre oppløsning på det dere laster opp : )

Vurder mer tyngde på kamera slik at kameraføring går ennå bedre!

 

meget bra!

 

Dette er det høyeste formatet man kan lage det i, ihvertfall for amatør filming. Vi bruker HD kamera og høy oppløsning, 30 fps, 1080p HD. Dette er mer enn bra nok kvalitet. Selvfølgelig kan vi ha bedre kameraføring, dette er også noe vi jobber med. Hva vi har råd til er også et kapittel for seg selv. Alt dette kommer med tiden. Takk for tilbakemelding :)

 

-----

 

Tusen takk for alle komentarer nok en gang! Denne videoen er ikke ment til å få solgt Princess, det er mer en opplevelses video, hvis man kan kalle det det. Vi ser at videoen ble litt for kort, men dette lærer vi av. Det vil komme flere videoer etter hvert. Vi har en Hanto 24 som er av samme type video. Den kommer ut så fort som mulig. Det vi ønsker med videoene er å vise frem båter som kan være av interesse for den enkelte. Vi prøver å nå en bred målgruppe. Vi håper å få flere tips og triks fra dere her på båtplassen.

Link to post
Share on other sites

I efterspørger kommentarer - så her er lidt efterkritik. Jeg har lavet TV i 10 år på professionelt niveau, men det er også ti år siden, så tilgiv mig hvis mine kommentarer er lidt "old-school"...

 

Vi er to 15 åringer som holder på med dette og vi har en lang tid foran oss til forbedring. Som sagt har vi ikke alt av midler til å lage den perfekte video. Her går det i kameraer vi får lånt og kameraer vi har fått til jul av bestemor og bestefar. Vi ser veldig mye fint vi kan jobbe med i ditt svar, og vi håper å få mer triks og tips fremover.

 

MVH Båtfrelst :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Her er det det eb dir som ikke har gjort jobben sin eller forstår hvordan et marked fungerer

(nå skjønner jeg kommentaren din om innsikt i en annen tråd :rolleyes: )

 

Vi lever i 2011.. kjør på med bedre oppløsning på det dere laster opp : )

 

Eller kanskje du skal lære deg å bruke You Tube? Jeg så den i HD...

Redigert av Sleeezy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eg også valgte 1080 på youtube men den kvaliteten eg da fikk servert har intet med hd å gjøre i det heile tatt. Såg fortsatt ut som det var tatt opp med en telefon. Råmaterialet er sikkert bra nok det men utube er og blir utube. Mna kan ikkje forvente allverden kvalitet samme hva kvalitesvelgeren i hjørnet sier...

Link to post
Share on other sites

Eg også valgte 1080 på youtube men den kvaliteten eg da fikk servert har intet med hd å gjøre i det heile tatt. Såg fortsatt ut som det var tatt opp med en telefon. Råmaterialet er sikkert bra nok det men utube er og blir utube. Mna kan ikkje forvente allverden kvalitet samme hva kvalitesvelgeren i hjørnet sier...

 

Youtube leverer HD kvalitet. Vi har ingen problem med å se disse videoen på tv eller pc. Det kan hende at internetten din ikke er god nok, eller så er det noe annet. Vi har ikke mye peiling på hva som kan være årsaken til at det blir dårlig, men når du ser på videoen og det ser ut som om det er tatt opp med telefon, da er det nok internett eller pc som gjør at det blir dårlig.

Link to post
Share on other sites

Eg også valgte 1080 på youtube men den kvaliteten eg da fikk servert har intet med hd å gjøre i det heile tatt.

 

Filmen er i HD, det er det ingen tvil om. You Tube gjør ingenting galt, men det er nok din PC som ikke klarer jobben. Kanskje ikke skjermen din takler oppløsningen som kreves?

 

(der kom båtgutta meg i forkjøpet, gitt)

Redigert av Sleeezy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja nei det... :rolleyes: Det er ikkje oppløsningen som er problemet men kvaliteten når eg ser den på utub. Har ingenting med min pc å gjøre, kan vise sylskarpe videoer den. Det er ikkje rart tv-distributørene slipper unna så lett med sine såkalte HD sendinger om dette her kan kalles High Definition.

Det er nok bare vi som har forskjellig definisjon på hva som er High def

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg kan ikke se at dette er HD altså.

 

Sammenliknet med andre filmer på youtube som er i 1080p og dem er vesentlig skarpere i forhold til deres video. Den står til 380p når jeg åpner videoen og setter den manuelt til 1080p.

Ser også ut til at videoen deres og "hakker" litt. Har testet på to forskjellige maskiner.

 

Har en ny pc med 2x24" skjermer + 19", quad core cpu og 12 GB ram så den har ikke problemer med full HD.

Link to post
Share on other sites

Selfølgelig er det mange definisjoner på hva HD kvalitet er. Noen mener ditt og andre mener datt. Lys spiller en veldig stor rolle når man skal filme å lage sylskarpe bilder. Vi er ikke værguder, og kan ikke endre på været som vi vil. Det var i dette tilfelle litt overskyet når vi var ute og filmet. Hvilke andre filmer har dere sammenlignet med? Prøv å se på andre videoer av båter, se hva slags kvalitet de har, legg til en link så vi får se hva dere mener. Som sagt, lys har mye å si for å oppnå toppen av kvalitet. Til å være overskyet, ikke mye erfaring med filter og andre tilleggsutstyr, har vi gjort vårt beste for å bringe kvalitet til videoen.

Link to post
Share on other sites

Som sagt har vi ikke alt av midler til å lage den perfekte video. Her går det i kameraer vi får lånt og kameraer vi har fått til jul av bestemor og bestefar.

 

Det er naturligvis flot og imponerende at I har så meget energi og gå-på-mod! Men uanset alder og erfaring, så husk, at udstyr og teknik blot er et middel. Den gode fotograf kan tage fantastiske billeder med sin telefon mens selv det største Steinway ikke får en dårlig pianist til at blive en god oplevelse. Det er en almindelig begynderfejl at tro, at mangelen på godt udstyr sætter begrænsningerne. Men begrænsningerne sidder i jeres egne hoveder, og det er der man begynder.

 

Keep up the good work!

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...