Jump to content

Vurderer ny Yamarin 80 DC..

Lagavulin

Recommended Posts

Står på nippet til bestille en ny Yamarin 80 DC, da forhandler ringte og gav meg et tilbud som jeg tror blir vanskelig å si nei til.. :sweat:

Har gått fra Ibiza 26 til Bavaria 32, og nå altså evt. tilbake til daycruiserlivet igjen. Har 2 små barn, gutt på 4, jente på snart 1.

Erfarte at selv en 32 foter ble for liten med 2 barn i regnvær flere dager, så da går vi over fra "hytte" til dagsturbåt med mulighet for overnatting.

Har egentlig bare hatt Yamarin i tankene, og har vurdert brukt 76DC vs ny 76DC og ny 80DC. Er ingen brukte 80DC på markedet ennå.

Skal jeg kline til, eller kom gjerne med motargumenter som f.eks. at bensinprisen er 20kr neste år, blir bare regn og vind i år også, mer økonomisk å velge brukt osv..

Eller støtt meg i mitt valg.. :smiley:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Jo, har vurdert den, men den kan sammenliknes med 76 DC med nye 300 Yamaha, og jeg mener Yamarin er et bedre valg enn Nordkapp.

80'n er litt større, ikke minst så har den 350 V8 :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=IvTSu2tavmg

Tar en tur inn til forhandler etterpå, så får vi se..

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Vet ikke hva slags tilbud du har fått på 80en. Men jeg snakket med forhandleren i mitt distrikt, og da hadde de vært i Sverige og prøvekjørt den nye 300 hesteren til Yamaha på 76DC. Etter den opplevelsen sa han at det omtrent ikke er vits i og kjøpe 80, da denne har omtrent samme prestasjoner og er like stor. Eneste forskjell er at bæringen akter er trukket litt lengre pga vekta på 350. Så er den vel utgangspunket rimeligere også. Men har du fått et knalltilbid så er det bare til og slå :thumbsup:

Hva er grunnen til at du vurderer Yamarin 80 Dc istedenfor Ibiza 26?.

Har hatt Ibiza 26, fin båt, men synes bl.a u-sofaen bak blir litt for grunn, dvs. den skulle vært dypere med mer ryggstøtte. Men det kan den ikke pga. sengeplassen under. Og den sengekabinen stjeler også oppbevaringsplass, hvis man ikke vil bruke sengen som lagringsplass da.

Tror vel den helt nye Ibiza 26 kommer i versjon uten twincab, dvs. mer lagt vekt på uteplassen. Men har hatt den, og vil prøve noe nytt.

Nettopp kommer hjem fra forhandler, og er nå enda nærmere en avgjørelse.. :sailing:

Var med å pakke den opp, nettopp ankommet, ser ut som finnene kan sitt håndverk :thumbsup:

15,90 var det på Hærføl forrige helg :thumbsup:

Bra jeg tok turen innom Shell i Fredrikstad da, 13,27! Tror de har samme pris på bil og båt, da det er samme stasjon.

De tar Mastercard også, så med 365 kortet mitt, blir det ytterligere 3,65% rabatt.

Blir flere Fredrikstad turer i sommer tror jeg :sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...