Jump to content

Ønsker tips om utforming av båtannonse


Ulv I

Recommended Posts

Viser igjen, at det er ikke ett helt dødt brukt marked, selv ikke for 80 talls båter.

Velholdt båt, en bra annonse med fine bilder, og en realistisk prisantydning. Da blir det salg.

 

Gratulere med salget,

hvem skal Kr.sand havnevesenet krangle med nå da?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Viser igjen, at det er ikke ett helt dødt brukt marked, selv ikke for 80 talls båter.

Velholdt båt, en bra annonse med fine bilder, og en realistisk prisantydning. Da blir det salg.

 

Gratulere med salget,

hvem skal Kr.sand havnevesenet krangle med nå da?

 

Helt riktig, det er håp bare prisen er rett.

lå mange fine båter til rimelige priser der nede.. så om folk vil gjøre et kupp er det nok muligheter for det der nede..

 

de får krangle med noen andre.. båten går vestover..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Hei,

Jeg har lagt ut båten på finn.no, men det har ikke vært noen henvendelser på den, lurer derfor på om det kan være ting i annonsen som burde være klarere, evt mangler jeg noe. osv.

Kan dere ta en titt på Annonsen og komme med litt konstruktive tilbakemeldinger slik at annonsen ser fornuftig ut?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Og, de oversiktsbildene fra katalogen og av solsenga er lagt inn på grunn av at jeg mangler de bildene fra egen båt.. bare det blir solskinn i krsand igjen snart, så skal jeg få tatt noen nye bilder og da skal jeg få byttet ut de katalogbildene.

 

det er slike tilbakemeldinger jeg tenker på, for annonsen er veldig viktig i dagens marked med nesten 9000 båter for salg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

takk.. ja, det er nok været som gjør det tregt også.. folk drar heller til syden, men plutselig så dukker det opp en som er interressert nok. :)

prisen er nok grei, jeg har lagt meg under andre på samme år osv. Min har mye utstyr, men det er ikke utstyr som trekker opp prisen, men mer kjekt å ha utstyr. ;)

kjøper får en knallgod båt.

 

Litt forbanna på handicappet somtvinger meg til å selge øyenstenen min.. som jeg endelig har fått utstyrt slik jeg ønsket den...

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

En ryddig og seriøs annonse. En av få jeg har sett hvor man faktisk skriver hvor mange kg ankerene er på! Dersom ankringspakken du har har fungert bra, skriv noe om det. (bruk i uthavn)

Dersom du har loggbok, skriv det. Dersom du har komplett servicebok og dokumentasjon på innkjøp etc skriv det. ta et bilde av servicebok, permer etc. Det tror jeg gjør potensielle kjøpere tryggere på at det har vært et nøyaktig båthold, og gjør at de kanskje velger å ser på din båt fremfor andres.

Dersom du mener og har erfart at båten og utstyr egner seg for barnefamilie, nybegynner innen størrelsen, skriv noen ord om det. Men hold på den seriøse, ikke "overskrytende" skrivemåten.

Jeg tror det er mange som ser på annonser, ulike båter, på nett og ikke vet helt hva de skal se etter. Dersom du har erfart at båten egner seg godt til både dagsturer, langturer og ferietur, skriv noe om det. Hvor mange er det plass til rundt middagsbordet. Stikklugaren ser jo ut til å være enkel og kjekk i bruk, bredde på køya? Nevn det og at den har sengeplass til to oppredd hele tiden. Badeplattformen er særlig stor, og ser ut tl å være enkel å gå inn på fra siden. Det er det ikke alle i denne klassen som har. Ergo skiller den seg ut og passer godt for longside. Det er et hav av ulike båter på bruktmarkedet og ikke lett å velge. Hvorfor skal de velge din båt/ denne modellen.

Ellers kan du jo opplyse om høyde under kalesjen, ved styrepos og under dekk, ved bysse og toalett hvor det er naturlig å stå oppreist. Ikke bruk uttrykket "ståhøyde" da det ikke sier meg noe. Jeg er 189 på strømpelesten og kan ikke stå oppreist under dekk i de fleste båter i den størrelsen.

 

er enig i at egne bilder er det eneste man skal legge ut.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne annonsen synes jeg er bra, med mye utfyllende info/tekst.

Prisene har jeg ingen formening om da jeg ikke vet hva disse båtene er verdt i dagens marked.

Mht Bravo3 drev så er det vel allment kjent at disse har en tendes til å havarere der store dieselmotorer er montert. Mange bytter til Bravo 2, gjerne med drevspyling. Ser at du skriver Bravo3 X. Hvis den X`n har noe å si for dette. F.eks at det er en nyere og sterkere utgave av bravo 3 så ville jeg nevnt det også.

 

Ellers er det jo å si at markedet er slow om dagen og har vært det lenge slik flere her også skriver.

Det gjelder å komme over en kjøper som vil ha akkurat din båt, event at du må ned i pris.

 

Noe annet:

Jeg ville merket de digitale voltmeterene med hvilket som viser spenning på Forbruk og Start.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. Bravo Three "X" er beregnet for kraftigere diesel motorer.

Nøyaktig hva som er forskjell vet jeg ikke, kan jeg f.eks skrive (forsterket drev til diesel motorer) i parantes i annonsen?

Jeg har tenkt litt på merking av voltmeterne, men slike label lapper blir bare ødelagte og falmer i sola, blir stygt, derfor har jeg ikke merket dem.

tips til hvordan merke dem?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Du kan jo starte med en setning ala " vil du utforske og realisere båtdrømmen med familien eller gå opp i størrelse for å dra på overnattingsturer i uthavn, gjestehavner, helgeturer eller litt lengre ferieturer , men ikke helt vet hva du skal vektlegge eller se etter, kan jeg anbefale denne modelle. Gjennom tre års aktivt båtliv har jeg og familien på x-antall erfart at Schaeferen er utstyrt for et båtliv med både ettermiddagsturer med middagslaging i uthavn, helgeturer ved gjestehavner og langtur langs sør og østlandskysten. etc etc..

 

Skriv litt om dine faktiske erfaringer.

 

Vedrørende daglig ettersyn og vedlikehold, kan du jo skrive litt om dine rutiner. Leser jo ofte at "båten er godt vedlikeholdt, meget god stand og som ny". Det sier meg intet.

 

Det er heller ikke noe i veien for å skrive at den selges på grunn av nylig oppstått sykdom.

 

Timetallet kan jo skremme vannet av mange, fordi det ofte kun er oppført i annonser hvor timetallet er svært lavt. Dersom båten er jevnlig brukt og skjelden ligge ubrukt i lengre tid (og at det er bra for motor) nevn det.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er en hel del å sette seg inn i , kanskje finne lignende båter som din kanskje din er like bra på, like bra som f.eks princess bare billigere.for vis de søker etter en båttype så kanskje din ikke blir sett, ikke alle er som meg og setter pris lav-høy når jeg ser på annonser.Utrolig synd å må selge båt pga helse, ønsker deg lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

Personlig liker jeg ikke slike "meglerannonser" hvor man beskriver livet på sjøen og idyllen osv. De aller fleste som leter etter en båt vet hva det vil si å være på sjøen, de skal kjøpe seg en båt - en ting, ikke en opplevelse i seg selv. Vet å smøre inn annonsen med slik tekst vil iallefall jeg oppfatte det som at selger flytter fokus bort i fra selve salgsobjektet, kan det vere en grunn til det? Jeg mener du skal holde deg til de tekniske detaljene med båten. Særlig defekter bør komme frem, hvis man har 2-3 defekter, det kan være ripe på skroget eller at båten ikke er polert på 6 måneder så viser dette også at du følger opp din egen båt og kjenner hver krok i den. Alle forventer en eller annen defekt ved en bruktbåt, det er bedre å opplyse om den med en gang enn at potensielle kjøpere finner småfeil rundtom.

Link to post
Share on other sites

hehe, hyggelig å bidra. Kanskje klippe bort "etc etc" på slutten av det du har limt inn :)

 

Du tok poenget mitt :) det jeg tenker er at det finnes mange kjøpere der ute, men de vet jaggu ikke hva de skal vektlegge og bruker ekstra lang tid. Schaefer er ikke et spesielt kjent merke, særlig ikke for de som er nybegynnere innen størrelsen og heller ikke har en lokal forhander.

Utfordringen blir da å fortelle den rådville kjøperen at " her er en båt som du kan trives med, leve ombord i, med forskjellig bruksmønster." Du har faderullan meg kjetting på begge vinsjene. Hvilke båter i den klassen er det som har det.. Når man skal selge et, for kjøper, et ukjent merke så må du gjøre den ekstra insatsen for at kjøperene finner din annonse og leser din tekst om dine erfaringer. Så får de velge om det er en slik båtdrøm de har hatt og nå vil realisere. Det er intet i veien for å legge ut bilder fra turer med undertekst ala "Olavssundet, tau i land og godt ankerfeste ut bak". Eller et bilde av båten fra ei gjestehav hvor man faktisk ser at det er lett å stige ombord fra siden.

 

Bilder med forklarende undertekst er gull. Du skal selge drømmen, at/ hvis det er en god båt kan ikke den uerfarne kjøper ta stilling til før den er skikkelig prøvd og erfart under ulike turer. Men du kan fortelle om dine brukserfaringer, nøytralt, og den potensielle kjøper kan si " ja, sånn vil jeg ha båtlivet" og du får en telefon fra kjøper som både har betalingseven og betalingsvilje.

 

Dersom du er villig til, har kunnskap og erfaring nok til å gi skikkelig opplæring i manøvrering, bruk og vedlikehold av båt og motor kan du skrive det. Da sikrer du deg en godt fornøyd kjøper.

Link to post
Share on other sites

Personlig liker jeg ikke slike "meglerannonser" hvor man beskriver livet på sjøen og idyllen osv. De aller fleste som leter etter en båt vet hva det vil si å være på sjøen, de skal kjøpe seg en båt - en ting, ikke en opplevelse i seg selv.

 

Frøken Fryd, på en måte så er jeg enig med deg, men det er utifra at DU vet hva du skal se etter, på bakgrunn av dine erfaringer. Og for deg er det nok å se teknisk info for å gjøre deg opp en mening om en båt holder dine mål. Men på en annen side så er det nok veldig mange potensielle kjøpere som ikke vet hva de skal de setter, de som kun har hatt joller, eller mindre båter i størrelsen 17 til 20 fot. I dagens marked er det kanskje den uerfarne kjøperen som ikke har et objekt de må selge først, som man må få tak i. Det er de som har fri kapital og er villig til å bruke den på en båt i denne størrelsen. -og da sier ikke "Enbo vinsj x-antall Watt" eller slik og slik plotter særlig mye.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...