Jump to content

Ønsker tips om utforming av båtannonse


Ulv I

Recommended Posts

Det stemmer sikkert det med at merking, f.eks Dynotape kan bli falmet. Kan jo prege inn F og S, men det er vel kanskje for drastisk. Glem det, og fortell heller ny eier hvilket som viser hva som kan han merke som han vil.

 

Jeg er en av de som liker annonser med info om båten og motor, ikke mye utenomsnakk. Masse bilder synes jeg også er fint. Å nevne hva man har utført at servicer/reperasjoner og eventuelt oppgraderinger er fint. Utstyr må også selvfølgelig nevnes. Antall eiere likeså.

Link to post
Share on other sites

Nå begyunner det å bli en temmelig utfyllende annonse. :)

 

i jungelen av båter så mener ihverfall jeg at annonsen nå ihvertfall skiller seg ut og gir den potensielle kjøper et intrykk av båten, hvilket bruksmønster den kan egne seg til og hvordan den er holdt. Jeg tror terskelen da for å løfte av telefonrøret og avtale visning da blir lavere.

 

nå mangler det bare å rotere bildet av drevet, vaske/tørke av nedi kjølen av motorrommet (ser det er litt skittet der :) og flytte avsnittet om annonseselgere til bunnen.

 

Ønsker deg lykke til!

Link to post
Share on other sites

En fin annonse! Får lyst å kjøpe båt, men dette er way out of my league, desverre.. Liker at det er masse bilder, og bilder tatt på forskjellige plasser, noe som viser at båten faktisk blir skikkelig brukt. Rent psykologisk ville jeg ikke tatt bilder av utstyr som ikke følger med. Det har ikke noe å gjøre med prisen på utstyret (i dette tilfellet en påhengs), bare en diffus følelse av at en må kjøpe ting utenom. Håper du skjønner hva jeg mener?

Link to post
Share on other sites

Synes annonsen ser bra ut, og lykke til med salget og helsen.

 

Men manglende respons skyldes nok ikke annonsen, men er kanskje mer markedsstyrt. Synes¨å være et litt tilbakeslag i etterspørselen.

 

Finn har toppet(?) for i år med 18850 båter tilsalgs, det er mer enn noensinne før. Hva som skjer utover høsten med etterspørselen er vanskelig å spå. Men også etterspørselen etter båtplass er falt, så kanskje mange som har kjøpt båt i de siste årene er gått lei etter å ha prøvd båtlivet.

Link to post
Share on other sites

Rent psykologisk ville jeg ikke tatt bilder av utstyr som ikke følger med.

 

det er vel både og det der. Uansett så viser det bildet du sikter til at det faktisk er mulig å plassere en påhenger der om "den potensielle kjøperen" har lyst til å ha med jolle og påhenger på tur. -viser brukspotensialet. Så lenge man feks skriver i bildteksten at " det er plass til en så og så stor påhengsmotor i motorrommet" så er ikke det noe minus.

Link to post
Share on other sites

takk for mange gode tips, og det er umulig å blidgjøre alle i en annonse.

 

Jeg har brukt målene fra målebrevet og vekta fra den gangen jeg løftet opp båten for å montere en hekkgiver, eneste gangen jeg har fått et konkret tall på vekta.

 

fra fabrikk veier dem 3500 også kommer alt utstyret osv i tillegg.

 

Men nå får vi se hvordan det går fremover.. min bror hadde en interessent på handa.. så alt er mulig.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har du tatt den med i "annonsegalleriet" til finn.no? Har gjort et par forsøk på ting jeg har solgt selv og har fått to til tre ganger så mange treff med den ekstra utgiften det er. Det er riktig nok ikke båter jeg har solgt, men av egen erfaring ser jeg ofte på disse annonsene.

Lykke til med salget og håper helsa kommer seg så du snart er tilbake på vannet:)

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra en del unødvendig orddeling og manko på stor bokstav i starten på setninger så vill jeg fjernet det unødvendige ”fettet” i annonsen.

 

Ta bort/endre ”dette”:

”f.eks steinrøysa til hummer teinene (alt dette er oppgradert med siste firmwares osv) ;)”

” passer ypperlig til korte og lange turer.” (gjentagelse av første avsnitt)

”Båten er gått ca 450 timer” (hvor mye har motoren gått?)

” på et jorde”

”ikke så velkjent merke her i landet”

”og produserer båter fra 26 til 60 fot.”

 

Flott båt da, lykke til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...