Jump to content

Hva kan jeg selge denne Solas propellen for?


Dolfin

Recommended Posts

Etter å ha blitt frastjålet en påhenger i fjor, sitter jeg igjen med en propell jeg ikke har noe større bruk for. Propellen satt på en Suzuki DF 115 HK 4T, men passer ikke så bra på min nye e-Tec. Som dere ser av bildene så er ikke propellen 100% strøken, men kanskje 90%. Tenkte jeg skulle be dere her på forumet om hjelp til å sette en fornuftig pris på denne propellen før jeg legger den ut for salg. Hva tror dere? Hva kan den være verdt?

 

prop0.jpg

 

prop1.jpg

 

prop2.jpg

 

prop3.jpg

 

prop4.jpg

 

prop5.jpg

 

prop6.jpg

Link to post
Share on other sites

Disse er jo rimelig å få nye fra USA, men 1000-1500,- kan du nok forlange.

De små skadene er vel greie å utbedre med litt sliping eller filing. Viktig at kanten er jevn og slett.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Slip og fin puss kantene og poler opp med autosol der skaden var så ser den fort støken ut og legg den ut på finn.no for 2500 og evt la noen prute, bra timesbetalt for max en times jobb...

 

Har solgt en del propeller og prisen for den som den er nå er vel rundt 1000+ men gjør du litt med en så kommer den greit opp over 2000 tallet.

Generelt har jeg lagt meg på 2500 for propeller og de blir gjernne solgt rimelig kjapt... de jeg har solgt har vært til mercury/mercriuser men passet mange andre merker samt at stigningen har og vært i området 23 til 27 p som treffer mange trengende..

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men man får jo helt ny propell fra USA for ca 2500 inkl. mva og frakt (ca $270 + mva/frakt)

"Solas HR Titan 3, 3-Blade Stainless Steel Prop, Fits Evinrude/Johnson/Suzuki 90-140 HP ( 4 Stroke), 13.875 x 21-P RH #3451-139-21"

 

Hadde den vært skadefri så kanskje oppimot 2000 da (joda den koster fra 4000 og oppover i norske nettbutikker).

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Men man får jo helt ny propell fra USA for ca 2500 inkl. mva og frakt (ca $270 + mva/frakt)

 

 

Hadde den vært skadefri så kanskje oppimot 2000 da (joda den koster fra 4000 og oppover i norske nettbutikker).

 

 

Sant det men faktisk veldig få som importerer selv så ikke vanskelig å få solgt til 2500 for en brukt propell, solgt solaser uten problem innen en uke til den prisen...

 

Er så mange potensielle kjøpere på finn så når folk pruter med grunn i import fra statene ol. sier jeg at da foreslår jeg at de heller importerer selv uansett salgsvare.. oftest kjøper de til den prisen jeg vil ha da de trenger varen "nå" og skjønner at jeg ikke gidder sette ned prisen lengere enn det jeg har bestemt meg for :thumbsup:

 

Kan hende varen ligger hjemme en måned lengere men blir uansett solgt tilslutt til det jeg vil ha :yesnod:

 

500-1000kr mindre for en bestemt vare kan ikke virke mye men eks selger du mye blir det cash over tid... :rolleyes:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva skal jeg bruke for slipe/pusse propellen? Fil? Sandpapir? ?

 

 

brukt båndsliper med grovt papir først og så finere, pusset med veldigt fint tilslutt for så rubbing... blir bra da , blir ikke strøkent/blankt som nytt men må studeres for å se forskjell :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...