Jump to content

For liten traktor til å sjøsette båten?


eysteind

Recommended Posts

Jeg har også en minitraktor som jeg bruker til båtutsett. Det er en kinatraktor, Jinma-254, og veier ca. 1500kg med frontlaster.

Båten veier over 4000kg, og oppsettsvogna minst 1000kg.

 

Har laget trepungtsfeste på vinsja slik at den kan festes bak på traktoren. Jeg bruker to blokker som er festet til andre punkt, men wire'en er for kort så lenger ned i oppsettet må jeg ta bort den ene blokka. Traktoren holder da halve vekta av båt og vogn. Dette går helt problemfritt...

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

Link to post
Share on other sites

kan ikke være set største problemet! hyttenaboen vår sjøsetter sin askeladden 645 med dieselagregat med en Ford Mondeo. i USA klører dem jo båter oppi 26-27 fot på boggihenger med pickup.. det som derimot har mye å si er jo helninga på båtrampen og tyngdepunktet på båt/henger

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Har vel fått båten ut nå...

 

Men du kunne gjort slik man gjør med traktorer for bruk i ulendt terreng ved skogshogst.

 

Fylle dekkene med vann, nødvendigvis ikke helt fulle men opp mot 50% fylt med vann.

På vinterstid blir dette vannet tilsatt frostvæske for å unngå isklumper som romsterer i dekkene, eventuelt ubalanse ved at isen fester seg i dekkene.

 

De gjør dette for å få lavere tyngdepunkt i ulendt terreng, samtidig som traktoren også blir tyngre.

 

Kunne også i tillegg ha støpt en større betongblokk med 3-punktfeste for å kunne montere foran på traktor.

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...