Jump to content

Suger dieselslange med sprukket gummi luft?


KongKing

Recommended Posts

Hei

Jeg jobber med å finne feil med min VP md17c og jeg mistenker at det er noe muffens med dieseltilførselen. Tilførselslangen nær dieselpunpa har morken plast rundt seg og det har sprukket og store biter har falt av. Innenfor denne ytterplasten er det noe som ser ut som "vevet" materiale. Kan det være at dette er årsaken til mine problemer og at den lekker inn luft inn på pumpa? Eller er denne plasten på utsiden mest "til pynt"?

 

Mvh KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette høres ut som en slange som jeg ville byttet umiddelbart.

Brått kan den finne ut at den vil knekke i en sving, og da kan du ha kjølen full av diesel hvis det er mulighet for heverteffekt.

 

Hvis den er fuktig av diesel på utsiden er det sikkert at den lekker, men den kan suge luft om den ikke er fuktig også.

 

Gummislanger og dieser er noe en bør være stadig mer obs på, da det produseres mye dårlige slanger og dieselen inneholder stadig mer stoffer som truer gummien.

Link to post
Share on other sites

Trådene du ser under yttersjiktet er armeringen. Yttersjiktet med plast eller gummi er ikke til pynt, men for å beskytte armeringen. Yttersjiktet behøver ikke å være tett, det er gummien under armeringen som skal være tett. Men det er klart, på en så gammel slange kan det indre laget lekke også. Da bør du se svetting på slangen.

 

Edit: Fjellbonden kom i forkjøpet :smiley:

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

 

La ikke merke til noe svetting på armeringen.

 

Grunnet til at jeg spør er at jeg er på jakt etter feilen med min md17c, og i morgen var det planlagt båttur fra Asker til Aker brygge, med påfølgende bytur og fotball på storskjerm.

 

Jeg skal nok bytte slangen, men hovedpri er å få f***skapet til å gå slik at det blir båttur i morgen... Men det ser dårlig ut :-(

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Hvis båtturen imorgen er _veldig_viktig_ for deg, kan du kanskje ringe Tess' slangevakt (24t) på tlf. 957 25 171 eller mobil 905 64 157 / 951 44 157. I vanlig åpningstid lager de det meste hvis de ikke har ferdige slanger. Hvordan dette er utenfor normal åpningstid vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at dette er DYRT. Men det er ihvertfall et alternativ dersom du er helt i beita.

 

Lykke til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...