Jump to content

Båtovn - tips


bliss X

Recommended Posts

Hadde tidligere en 1500W vifteovn med vippesikring , men jeg stolte aldri helt på denne da jeg syntes vifta etter en stund begynte å gå saktere og saktere. I tillegg trakk den så mye strøm at det enkelte steder ble problemer - lysene på brygga begynte å blinke.

 

I mellomtiden kjøpte jeg  ADAX baderom panelovn på 400W, men denne var det såvidt det kom lunk ut av, klarte ikke å holde båten over frysepunktet da den lå på sjøen.

Har nå kjøpt den nevnt under for fast montering på skott. Den tar litenplass og den varmer godt og fungerer bra.

 

Clas Ohlson no. 32-6096  kr. 349,00

 

El.element 230V/500W. Stående modell egnet for mindre arealer som f.eks. bod m.m. Justerbar termostat (+5° - +30° C). IP21. Størr. 390 x 170 x 110 mm. Leveres med veggfeste, 0,4 m kabel og jordet støpsel.

 

   

 

 

Link to post
Share on other sites

Duger denne 500W ovnen til mer en å holde frosten vekk :confused:.

 

Er det effekt nok til overnattings varme høst og vår i gjestehavn med strøm, eller bør man ha mer effekt da?

 

Tja...Det kommer kanskje ann på hvor stor lugar og hvor godt isolert. 500w er ikke all verden men lugaren er jo liten i forhold til en stue.

 

Jeg skal sette ovnen på fullt nede i båten en dag det er sånn passe kaldt og måle temp. Sålangt er jeg overrasket over hvor varmt det blir nede i båten selv om termostaten står lavt.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte meg en samme ovn ( olje fylt ) på Ola.Norman 179 kr 600 w . Må da være ok pris .

 

Fikk nettopp ei reklameblekke i fanget her fra Industri varer i Horten  Mini veggovn .ovnen er dryppsikker og dobbeltisolert med frostsikkring.Mekanisk tremostat 500 w ,mål 175 x 390 x 85. Egnet til bad , boder osv . 149 kroner . Må da være kjekk til badet eller actercabin i skipet ....

 

Tine II

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...