Jump to content

flybridgebåter med manglende bilder av flybridge


deltamoss

Recommended Posts

Joda, jeg er med på hvilke båter vi har sett fra filmer og at den egentlig brukes der i havfiske. Men må kverrulere litt - Grand banks i Norge brukes vel relativt lite som fiskebåt, jeg har stort sett kun sett den i "fritidsbruk"..? Mulig jeg har forvillet meg inn i en ikke-diskusjon her med å umiddelbart anta at GB var henvisning til Grand Banks.. I så fall beklager jge.

 

Er uansett et godt alternativ til Trawler-aktig båt. Men som du sier - Trawler'ne har litt nyere design og helt annen skrogtype, og annet fartsområde. Men god plass på flyen er det lite tvil om at det er, og ikke minst plass ombord. Men dette faller vel uansett litt utenfor kategorien som trådstarter er på utkikk etter.

 

 

gb_2.jpg

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Er uansett et godt alternativ til Trawler-aktig båt. Men som du sier - Trawler'ne har litt nyere design og helt annen skrogtype, og annet fartsområde. Men god plass på flyen er det lite tvil om at det er, og ikke minst plass ombord. Men dette faller vel uansett litt utenfor kategorien som trådstarter er på utkikk etter.

 

Boston Whaler er også mye brukt som fritidsbåt, og ikke fiskebåt :giggle: Men nok om det.

 

Jeg er med på begrepet Trawler-aktig, det er en betegnelse som passer godt på GB!

Om båten på bildet er en ekte GB, som ikke er ombygget, eller av et annet fabrikat, er jeg usikker på? Med det trekket på rekkverket over hytta bak, vil jeg vel mer kalle det en terrasse, og ikke Fly bridge. Som sagt så er jeg usikker på om dette er en GB.

 

Designet er iallefall ikke det samme, og som du påpeker heller ikke skrogdesignet som på Trawlere har et helt annet fartspotensiale.

:flag_bp:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...