Jump to content

Mercury 90hk.2001 mod. bra på tomgang,men fusker ved gasspådrag


janago37

Recommended Posts

Har en Mercury 90hk 2001 mod, 2takter, 3 sylindere.Den starter alltid på første forsøk og sviver uten problemer på tomgang.

Når den står i fri og jeg gir gass så kommer det et smell(utblåsing) og en røyksky.Prøver jeg og kjøre med båten går den greit ved 1000 rpm men når jeg gir på så er det ikke krefter i motoren.Oppnår bare en fart på rett over 20 knop, ifjor gikk den nesten 40 knop.

 

Har skiftet plugger,drenert forgasserne,tømt bensin og vann utskiller filter,byttet pumpen på bensinslagen,fylt ny bensin i den innebygde tanken,hatt i kondensfjerner,forgasser rens i bensinen.

 

Motoren gikk bra etter jeg drenerte forgasserne,men nå er det like ille igjen.

 

Noen som har en ide om hva det kan være?

Redigert av janago37 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som sagt så er det en stund siden, så det er mulig jeg ikke husker helt hva jeg gjorde...... Jeg skrudde de i alle fall løs og åpnet flottørkammer osv. Tror ikke jeg brukte trykkluft, men forgasserrens brukte jeg i alle fall. Hos meg var det sannsynligvis en flottør som hadde hengt seg opp.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Hvordan fant du ut at det var statoren som var gåen?

 

Aner ikke :lol: .... var en kompis som fiksa den, han kjente igjen symptomene og hadde en stator liggende.

 

Mener at dette kan måles med et vanlig multimeter, er jo flere spoler inni der så om en er gåen får du ikke riktig tenning. Søk på Iboats.com eller noe sånt, så er jeg sikker du finner beskrivelser i fleng på hvordan dette måles.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...